| dc.contributor.author | اصفهانی, بهناز | fa_IR |
| dc.contributor.author | لک چالسپاری, غرل | fa_IR |
| dc.contributor.author | شجاعی, فاطمه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1403-04-19T22:43:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-07-09T22:43:15Z | |
| dc.date.available | 1403-04-19T22:43:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-07-09T22:43:15Z | |
| dc.date.issued | 2022-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اصفهانی, بهناز, لک چالسپاری, غرل, شجاعی, فاطمه. (1401). مدل یابی نقش میانجیگری اضطراب ناشی از بیماریهای ویروسی در ارتباط بین سبکهای هویت و توانایی ابراز وجود با انگیزه پیشرفت دانشآموزان. مجله علوم پزشکی رازی, 29(3), 157-164. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8210-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094884 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: هدف مقاله حاضر، مدلیابی نقش میانجیگری اضطراب ناشی از کرونا در ارتباط بین سبکهای هویت و توانایی ابراز وجود با انگیزه پیشرفت دانشآموزان بود.
روش کار: طرح پژوهش حاضر از لحاظ هدف بنیادی از نوع مطالعه مقطعی – تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه منطقه 3 شهر تهران که درسال تحصیلی1401 -1400 مشغول به تحصیل بودند، بنابر اطلاعات اداره آموزش و پرورش منطقه 3حجم جامعه آماری 3807 دانش آموز هستند. سپس حجم نمونه با استفاده از فرمول کلاین تعیین گردید. مقدار بدست آمده برای حجم نمونه 300 نفر بود. نمونه به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب گردید به این صورت که از میان همه دیبرستانهای دخترانه منطقه 3 بصورت تصادفی خوشهای 3 دبیرستان انتخاب و به روش نمونهگیری خوشهای مرحلهای تعداد250 نفر از دانش آموزان انتخاب شدند و لینک پرسشنامهها در اختیار آنها قرار گرفت که پرسش نامهها را تکمیل کنند.
یافتهها: یافتهها نشان داد انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد، ابراز وجود رابطه مثبت و معنادار نشان داد. انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اجتنابی و اضطراب جسمانی کرونا رابطه منفی و معنادار نشان داد. سبک هویت اجتنابی با اضطراب روانی کرونا رابطه مثبت و معنادار نشان داد. بین سبکهای هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد و اضطراب جسمانی و روانی کرونا رابطه معنادار مشاهده نشد. بین ابراز وجود باتمامی سبکهای هویت رابطه مثبت و معنادار مشاهده شد. بین ابراز وجود با اضطراب روانی و جسمانی کرونا رابطه منفی و معنادار مشاهده شد. اضطراب کرونا نقش میانجی بین ابزار وجود و سبکهای هویت با انگیزش پیشرفت نداشت.
نتیجهگیری: نتایج نشان داد انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد رابطه مثبت و معنادار نشان داد و با سبک هویت اجتنابی رابطه منفی و معنادار نشان داد. همچنین ابراز وجود با انگیزه پیشرفت رابطه مثبت و معنادار دارد. طبق یافته¬های پژوهش اضطراب کرونا در رابطه بین سبک¬های هویت و انگیزه پیشرفت نقش میانجی نداشت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 644 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | انگیزش پیشرفت | fa_IR |
| dc.subject | سبک های هویت | fa_IR |
| dc.subject | ابراز وجود | fa_IR |
| dc.subject | اضطراب کرونا | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | مدل یابی نقش میانجیگری اضطراب ناشی از بیماریهای ویروسی در ارتباط بین سبکهای هویت و توانایی ابراز وجود با انگیزه پیشرفت دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، گروه روانشناسی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، گروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 29 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 157 | |
| dc.citation.epage | 164 | |
| nlai.contributor.orcid | 0009-0005-4859-3954 | |
| nlai.contributor.orcid | 0009-0000-6340-4617 | |