نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاصفهانی, بهنازfa_IR
dc.contributor.authorلک چالسپاری, غرلfa_IR
dc.contributor.authorشجاعی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T22:43:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T22:43:15Z
dc.date.available1403-04-19T22:43:01Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T22:43:15Z
dc.date.issued2022-05-01en_US
dc.date.issued1401-02-11fa_IR
dc.identifier.citationاصفهانی, بهناز, لک چالسپاری, غرل, شجاعی, فاطمه. (1401). مدل یابی نقش میانجیگری اضطراب ناشی از بیماری‌های ویروسی در ارتباط بین سبک‌های هویت و توانایی ابراز وجود با انگیزه پیشرفت دانش‌آموزان. مجله علوم پزشکی رازی, 29(3), 157-164.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8210-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094884
dc.description.abstractزمینه و هدف: هدف مقاله حاضر، مدل­یابی نقش میانجیگری اضطراب ناشی از کرونا در ارتباط بین سبک­های هویت و توانایی ابراز وجود با انگیزه پیشرفت دانش­آموزان بود. روش کار: طرح پژوهش حاضر از لحاظ هدف بنیادی از نوع مطالعه مقطعی – تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه منطقه 3 شهر تهران که درسال تحصیلی1401 -1400 مشغول به تحصیل بودند، بنابر اطلاعات اداره آموزش و پرورش منطقه 3حجم جامعه آماری 3807 دانش آموز هستند. سپس حجم نمونه با استفاده از فرمول کلاین تعیین گردید. مقدار بدست آمده برای حجم نمونه 300  نفر بود. نمونه به روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب گردید به این صورت که از میان همه دیبرستان­های دخترانه منطقه 3  بصورت تصادفی خوشه­ای 3 دبیرستان انتخاب و به روش نمونه­گیری خوشه­ای مرحله­ای تعداد250 نفر از دانش آموزان انتخاب شدند و لینک پرسشنامه­ها در اختیار آن­ها قرار گرفت که پرسش نامه­ها را تکمیل کنند. یافته‌ها: یافته­ها نشان داد انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد، ابراز وجود رابطه مثبت و معنادار نشان داد. انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اجتنابی و اضطراب جسمانی کرونا رابطه منفی و معنادار نشان داد. سبک هویت اجتنابی با اضطراب روانی کرونا رابطه مثبت و معنادار نشان داد. بین سبک­های هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد و اضطراب جسمانی و روانی کرونا رابطه معنادار مشاهده نشد. بین ابراز وجود باتمامی سبک­های هویت رابطه مثبت و معنادار مشاهده شد. بین ابراز وجود با اضطراب روانی و جسمانی کرونا رابطه منفی و معنادار مشاهده شد. اضطراب کرونا نقش میانجی بین ابزار وجود و سبک­های هویت با انگیزش پیشرفت نداشت. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد رابطه مثبت و معنادار نشان داد و با سبک هویت اجتنابی رابطه منفی و معنادار نشان داد. همچنین ابراز وجود با انگیزه پیشرفت رابطه مثبت و معنادار دارد. طبق یافته¬های پژوهش اضطراب کرونا در رابطه بین سبک¬های هویت و انگیزه پیشرفت نقش میانجی نداشت.fa_IR
dc.format.extent644
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectانگیزش پیشرفتfa_IR
dc.subjectسبک های هویتfa_IR
dc.subjectابراز وجودfa_IR
dc.subjectاضطراب کروناfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleمدل یابی نقش میانجیگری اضطراب ناشی از بیماری‌های ویروسی در ارتباط بین سبک‌های هویت و توانایی ابراز وجود با انگیزه پیشرفت دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، گروه روانشناسی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، گروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue3
dc.citation.spage157
dc.citation.epage164
nlai.contributor.orcid0009-0005-4859-3954
nlai.contributor.orcid0009-0000-6340-4617


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد