• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدل یابی نقش میانجیگری اضطراب ناشی از بیماری‌های ویروسی در ارتباط بین سبک‌های هویت و توانایی ابراز وجود با انگیزه پیشرفت دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    اصفهانی, بهنازلک چالسپاری, غرلشجاعی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    644.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: هدف مقاله حاضر، مدل­یابی نقش میانجیگری اضطراب ناشی از کرونا در ارتباط بین سبک­های هویت و توانایی ابراز وجود با انگیزه پیشرفت دانش­آموزان بود. روش کار: طرح پژوهش حاضر از لحاظ هدف بنیادی از نوع مطالعه مقطعی – تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم مقطع متوسطه منطقه 3 شهر تهران که درسال تحصیلی1401 -1400 مشغول به تحصیل بودند، بنابر اطلاعات اداره آموزش و پرورش منطقه 3حجم جامعه آماری 3807 دانش آموز هستند. سپس حجم نمونه با استفاده از فرمول کلاین تعیین گردید. مقدار بدست آمده برای حجم نمونه 300  نفر بود. نمونه به روش نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای انتخاب گردید به این صورت که از میان همه دیبرستان­های دخترانه منطقه 3  بصورت تصادفی خوشه­ای 3 دبیرستان انتخاب و به روش نمونه­گیری خوشه­ای مرحله­ای تعداد250 نفر از دانش آموزان انتخاب شدند و لینک پرسشنامه­ها در اختیار آن­ها قرار گرفت که پرسش نامه­ها را تکمیل کنند. یافته‌ها: یافته­ها نشان داد انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد، ابراز وجود رابطه مثبت و معنادار نشان داد. انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اجتنابی و اضطراب جسمانی کرونا رابطه منفی و معنادار نشان داد. سبک هویت اجتنابی با اضطراب روانی کرونا رابطه مثبت و معنادار نشان داد. بین سبک­های هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد و اضطراب جسمانی و روانی کرونا رابطه معنادار مشاهده نشد. بین ابراز وجود باتمامی سبک­های هویت رابطه مثبت و معنادار مشاهده شد. بین ابراز وجود با اضطراب روانی و جسمانی کرونا رابطه منفی و معنادار مشاهده شد. اضطراب کرونا نقش میانجی بین ابزار وجود و سبک­های هویت با انگیزش پیشرفت نداشت. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد انگیزه پیشرفت با متغیرهای سبک هویت اطلاعاتی، هنجاری و تعهد رابطه مثبت و معنادار نشان داد و با سبک هویت اجتنابی رابطه منفی و معنادار نشان داد. همچنین ابراز وجود با انگیزه پیشرفت رابطه مثبت و معنادار دارد. طبق یافته¬های پژوهش اضطراب کرونا در رابطه بین سبک¬های هویت و انگیزه پیشرفت نقش میانجی نداشت.
    کلید واژگان
    انگیزش پیشرفت
    سبک های هویت
    ابراز وجود
    اضطراب کرونا
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2022-05-01
    1401-02-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، گروه روانشناسی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران
    کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، گروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران.
    کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد علوم و تحقیقات سیرجان، دانشگاه آزاد اسلامی، سیرجان، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8210-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094884

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب