نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخلیل پور, اعظمfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, علیfa_IR
dc.contributor.authorنیک آیین, زینتfa_IR
dc.contributor.authorسجادی هزاوه, سید حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T22:40:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T22:41:06Z
dc.date.available1403-04-19T22:40:41Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T22:41:06Z
dc.date.issued2019-10-01en_US
dc.date.issued1398-07-09fa_IR
dc.identifier.citationخلیل پور, اعظم, زارعی, علی, نیک آیین, زینت, سجادی هزاوه, سید حمید. (1398). ارائه الگوی تاثیر لذت، خوشحالی و نیازهای اجتماعی بر سلامت ذهنی: نقش تعدیل گر هواداری ورزشی و نوع مصرف رسانه. مجله علوم پزشکی رازی, 26(7), 149-159.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8717-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1094876
dc.description.abstractزمینه و هدف: ورزش و فعالیت بدنی به مثابه بخش مهمی از سبک زندگی افراد در عصرحاضر می‌تواند سلامت جسمی و روانی افراد را تضمین کند. هدف از تحقیق حاضر ارائه الگوی تاثیر لذت، خوشحالی و نیازهای اجتماعی بر سلامت ذهنی: نقش تعدیل¬گر هواداری ورزشی و نوع مصرف رسانه است. روش کار: تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و به لحاظ راهبردی کمی و به حیث مسیر اجرا همبستگی می­باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر تماشاگران رویدادهای ورزشی هستند، که رویدادها را از طریق رسانه  پیگیری می­کنند. در این پژوهش افرادی که مسابقات جام ملت­های آسیا (2019) در کشور امارات، را تماشا کردنند بعنوان جامعه آماری پژوهش حاضر انتخاب شدند، که به روش نمونه­گیری دردسترس انتخاب شدند. به منظور برآورد حجم نمونه از نرم­افزار SPSS Sample Power  استفاده گردید، که حجم نمونه 370 نفر برآورد گردید. به منظور جمع‌آوری داده­ها از پرسشنامه کیم و همکاران (2018)، استفاده شد. این پرسشنامه 26 سوالی شامل لذت ناشی از تماشای مسابقات (6 سوال)، خوشحالی ناشی از تماشای مسابقات (5 سوال)، تحقق نیازهای اجتماعی ناشی از پخش مسابقات ورزشی (3 سوال)، سلامت ذهنی (4 سوال)، هوادار ورزشی (3 سوال) و نوع مصرف رسانه (5 سوال) را مورد سنجش و ارزیابی قرار می­دهد. تحلیل عاملی تاییدی و بررسی اثرات و نقش تعدیلگر تحقیق در سطح خطاء 5% و با استفاده از نرم افزار Smart PLS نسخه 2.3.6 تجزیه و تحلیل گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد متغیرهای لذت، خوشحالی و نیازهای اجتماعی بر سلامت ذهنی اثرگذار است. نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که هواداری ورزشی نقش تعدیلگری بین خوشحالی از دیدن مسابقات ورزشی و سلامت ذهنی ایفا می کند، ولی نوع مصرف رسانه نقش تعدیلگری بین لذت از دیدن مسابقات ورزشی و سلامت ذهنی ایفا نمی کند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectتاثیر لذتfa_IR
dc.subjectخوشحالی و نیازهای اجتماعیfa_IR
dc.subjectسلامت ذهنیfa_IR
dc.subjectهواداری ورزشیfa_IR
dc.subjectنوع مصرف رسانهfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارائه الگوی تاثیر لذت، خوشحالی و نیازهای اجتماعی بر سلامت ذهنی: نقش تعدیل گر هواداری ورزشی و نوع مصرف رسانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت ورزشی، واحد تهران مرکز، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue7
dc.citation.spage149
dc.citation.epage159


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد