نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصفارزاده, محمودfa_IR
dc.contributor.authorصادقی قمی, یونسfa_IR
dc.contributor.authorاسدامرجی, مرتضیfa_IR
dc.contributor.authorصادقی قمی, میثمfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T07:23:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T07:23:20Z
dc.date.available1403-04-19T07:23:10Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T07:23:20Z
dc.date.issued2023-11-01en_US
dc.date.issued1402-08-10fa_IR
dc.identifier.citationصفارزاده, محمود, صادقی قمی, یونس, اسدامرجی, مرتضی, صادقی قمی, میثم. (1402). رتبه‌بندی دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی رانندگان حرفه‌ای. مهندسی عمران مدرس, 23(6), 21-33. doi: 10.22034/23.6.2fa_IR
dc.identifier.issn2476-6763
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/23.6.2
dc.identifier.urihttp://mcej.modares.ac.ir/article-16-16154-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1088140
dc.description.abstractآموزش به رانندگان حرفه‌ای در کشورهای پیشرو در ایمنی ترافیک مورد توجه زیادی قرار گرفته است. در کشور ما نیز آمار تصادفات جاده‌ای و شهری آنچنان رو به فزونی نهاده که مسئولین امر را بر آن داشته که اقدام به برگزاری کلاس‌های تخصصی به رانندگان حرفه‌ای نمایند. هدف این تحقیق، رتبه‌بندی دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی رانندگان حرفه‌ای می‌باشد. داده‌های مورد نیاز به صورت پرسشگری از 39 کارشناس در حوزه ایمنی و آموزش و 80 راننده حرفه‌ای در زمینه حمل بار و مسافر جمع‌آوری شده است. در نهایت پنج دوره‌ی آموزش و سرفصل‌های مربوط به هر دوره، که در مجموع 24 سرفصل می‌باشد، به وسیله مدل ترکیبی FAHP و FTOPSIS رتبه‌بندی شدند. نتایج بدین شرح است که در دوره‌های آموزش به ترتیب: مهارت‌های حرفه‌ای رانندگی، قوانین و مقررات حمل‌ونقل عمومی، بهداشت و سلامت شغلی، ضوابط حمل‌ومهار بار و شناخت مشخصات وسیله‌نقلیه، رتبه‌های 1تا 5 را کسب کردند. در دوره‌های مهارت‌های حرفه‌ای رانندگی، شناخت مشخصات وسایل‌نقلیه، بهداشت و سلامت شغلی، قوانین و مقررات حمل‌ونقل عمومی و ضوابط حمل و مهار بار به ترتیب سرفصل‌های‌ امداد و نجات جاده‌ای، آشنایی با سیستم‌ها و فن‌آوری‌های جدبد، اثر اختلالات خواب و خستگی، ممنوعیت‌ها و تخلفات و شناخت و حمل مواد خطرناک رتبه‌ی اول و سرفصل‌های اصول اولیه رانندگی، آشنایی با جزئیات تنظیمی و تجهیزات داخلی، تغذیه سالم و مهارت زندگی در سفر، مدارک و اسناد و اتصال و انفصال کشنده و بارگیر رتبه آخر را بدست آوردند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی عمران مدرسfa_IR
dc.relation.ispartofModares Civil Engineering journalen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/23.6.2
dc.subjectدوره‌ها و سرفصل‌‌های آموزشfa_IR
dc.subjectرانندگان حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectمدل‌های تصمیم‌گیریfa_IR
dc.titleرتبه‌بندی دوره‌ها و سرفصل‌های آموزشی رانندگان حرفه‌ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه برنامه ریزی حمل و نقل دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست دانشگاه شهید بهشتی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک، واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume23
dc.citation.issue6
dc.citation.spage21
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد