نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمردانیان دهکردی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorخوش کشت, سحرfa_IR
dc.contributor.authorهاشمی, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorیعقوب زاده, آمنهfa_IR
dc.date.accessioned1403-04-19T05:16:20Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-07-09T05:16:38Z
dc.date.available1403-04-19T05:16:20Zfa_IR
dc.date.available2024-07-09T05:16:38Z
dc.date.issued2024-02-01en_US
dc.date.issued1402-11-12fa_IR
dc.identifier.citationمردانیان دهکردی, لیلا, خوش کشت, سحر, هاشمی, نرگس, یعقوب زاده, آمنه. (1402). تبیین تجربه‌ی زیسته‌ی دانشجویان پرستاری از شجاعت اخلاقی در محیط‌های بالینی. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سینا, 32(1), 39-50. doi: 10.32592/ajnmc.32.1.39fa_IR
dc.identifier.issn2676-5748
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32592/ajnmc.32.1.39
dc.identifier.urihttp://nmj.umsha.ac.ir/article-1-2660-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1087255
dc.description.abstractسابقه و هدف: شجاعت اخلاقی بخشی از ملزومات حرفه‌ی پرستاری به شمار می‌رود و پیش‌نیاز آن آموزش و تقویت این ویژگی در دوره‌ی دانشجویی است. مطالعه‌ی حاضر با هدف کشف تجارب زیسته‌ی دانشجویان پرستاری از شجاعت اخلاقی در محیط­های بالینی انجام شد. مواد و روش‌‌ها: مطالعه‌ی حاضر ﺑﺎ روﻳﻜﺮد پدیدارشناسی هرمنوتیک انجام شد. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند از بین دانشجویان پرستاری ترم 7 و 8 که واحدهای تئوری خود را به‌طور کامل گذرانده بودند، انجام شد. جمع‌آوری داده­ها با استفاده از مصاحبه‌ی نیمه‌ساختار‌یافته تا به رسیدن به غنای داده­ها ادامه یافت و در نهایت، 10 نفر در این مطالعه شرکت کردند و تجزیه‌وتحلیل داده­ها بر اساس روش دیکلمن انجام شد. یافته‌ها: یافته‌های حاصل از مطالعه‌ی حاضر بیانگر دو درون‌مایه‌ی (تم) اصلی وجدان اخلاقی (قاطعیت در اصلاح عمل  و حاکمیت اخلاقی) و توسعه‌ی راهبرد اخلاقی (تعهد شخصی و تکامل اخلاقی) بود. نتیجه‌گیری: یافته­های این پژوهش نشان داد که دانشجویان با خصیصه‌ی شجاعت اخلاقی از وجدان اخلاقی شامل قاطعیت در اصلاح عمل و حاکمیت اخلاقی برخوردار هستند و این خصیصه سبب توسعه‌ی راهبرد اخلاقی می­شود. با توجه به اینکه مأموریت اصلی آموزش پرستاری تربیت پرستارانی توانمند و شایسته است که دانش و مهارت لازم برای ارائه‌ی مراقبت­های پرستاری باکیفیت، حفظ و ارتقای سلامت جامعه را داشته باشند، سیستم‌های آموزشی می‌توانند با بهره‌گیری از نتایج این مطالعه، به ارزشیابی برنامه‌های آموزشی خود بپردازند و نقایص خود را برطرف کنند.fa_IR
dc.format.extent1405
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی همدانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن‌سیناfa_IR
dc.relation.ispartofAvicenna Journal of Nursing and Midwifery Careen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32592/ajnmc.32.1.39
dc.subjectاخلاقیاتfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectمطالعه‌ی کیفیfa_IR
dc.subjectچالش های اخلاق در مراقبتfa_IR
dc.titleتبیین تجربه‌ی زیسته‌ی دانشجویان پرستاری از شجاعت اخلاقی در محیط‌های بالینیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشي اصیلfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری داخلی-جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده‌ی پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده‌ی پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی اراک، اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume32
dc.citation.issue1
dc.citation.spage39
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد