دوره 40, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
واکاوی تجارب روانی- اجتماعی دانش آموزان کنکوری در قرنطینه خانگی بیماری کووید-19
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)هدف پژوهش حاضر، واکاوی تجارب روانی- اجتماعی دانشآموزان کنکوری در قرنطینه خانگی به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است. پژوهش حاضر کیفی و از نوع پدیدارشناسی بود. جامعه آماری شامل دانشآموزان سال دوازدهم شهرستان سبزوار در سال ...
-
اثر خودافشایی استادان بر کسب دانش دانشجو- معلمان در فضای آموزش الکترونیک؛ نقش حضور اجتماعی و رابطه رضایت بخش استاد- دانشجومعلم
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر خودافشایی بر کسب دانش دانشجویان با تأکید بر نقش حضور اجتماعی و رابطه رضایتبخش استاد- دانشجو در میان دانشجو- معلمان با ارائه الگویی پیشنهادی بود. روش پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و بر حسب روش ...
-
شناسایی ابعاد و مؤلفههای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی براساس رویکرد تعلیم و تربیت مثبت
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مؤلفههای برنامه درسی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی براساس رویکرد تعلیم و تربیت مثبت انجام یافته است. روش پژوهش، کاربردی توصیفی از نوع سنتزپژوهی و تحلیل محتوای اسنادی است. منابع مورد تحلیل ...
-
اثربخشی روش تدریس جیگساو بر خودپنداره تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه در میان دانش آموزان دوره متوسطه اول
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر روش تدریس مشارکتی از نوع جیگساو بر خودپنداره تحصیلی و نگرش نسبت به مدرسه در درس علوم تجریی در میان دانشآموزان دوره متوسطه اول انجام شده است. روش تحقیق نیمه آزمایشی و از نوع طرح پیشآزمون-پسآزمون ...
-
رابطه سبک تربیتی و پایگاه اجتماعی– اقتصادی خانواده با رفتار جامعه یار دانش آموزان با میانجیگری درگیری والدین در آموزش
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه سبک تربیتی و پایگاه اجتماعی-اقتصادی خانواده با رفتار جامعهیار دانشآموزان با میانجیگری درگیری والدین در آموزش و بر پایه نظریات "شناخت اجتماعی" بندورا و"خودتعیینگری" رایان و دسی و ...
-
طراحی و اعتبارسنجی مقیاس سنجش هویت حرفه ای معلمان ابتدایی شهر یاسوج
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)هدف از پژوهش حاضر طراحی و اعتبارسنجی مقیاس سنجش هویت حرفهای معلمان ابتدایی شهر یاسوج بود. با توجه به این هدف، سؤالهای فراروی پژوهشگر عبارت بودند از: هویت حرفهای معلمان مقطع ابتدایی دارای چه ابعادی است؟ مدل و مقیاس مناسب ...
-
طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی تربیت معلم آینده پژوه
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتبارسنجی چارچوب برنامه درسی تربیت معلم آیندهپژوه بود که با رویکرد ترکیبی از نوع اکتشافی متوالی انجام شد. مشارکتکنندگان بالقوه، استادان دانشگاه فرهنگیان بودند که به شیوه هدفمند از نوع معیار و ...
-
تعیین و اولویت بندی مؤلفه ها و شایستگیهای ضروری دانشجو-معلمان رشته شیمی با روش تلفیقی آنتروپی شانون و تاپسیس
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)پژوهش حاضر با هدف تعیین و اولویتبندی شایستگیهای ضروری دانشجو-معلمان رشته آموزش شیمی انجام شده است. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها، آمیخته اکتشافی است که به دو روش کیفی و کمی صورت گرفته است. دادههای ...
-
تأملی بر مهارتهای نوشتن در کودکان با تکیه بر داستان فلسفی سوکی و راهنمای آن (رهیافتی آموزشی بر اساس برنامه فلسفه برای کودکان)
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)نوشتن مهارتی است که نه تنها به تفکر بلکه به مهارتهایی نیز وابسته است. با نظر به این امر، پژوهش حاضر در پی دستیابی به مؤلفهها و مهارتهای نوشتن در رمان سوکی و راهنمای آن (براساس برنامه فلسفه برای کودکان) به منظور تقویت ...
-
به سوی یادگیری حرفهای هنرآموزان در هنرستانهای فنی و حرفه ای : طراحی مدلی بر اساس پژوهش کیفی
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-06-01)پژوهش حاضر با هدف شناسایی ابعاد و مؤلفههای یادگیری حرفهای هنرآموزان هنرستانهای فنی و حرفهای و ارائه الگوی مفهومی بر اساس رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوای کیفی انجام گرفته است. به منظور گردآوری دادهها از مصاحبه نیمهساختاریافته ...



