نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاردستانی محمدی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorحسینی, امینfa_IR
dc.contributor.authorراستی, آرزوfa_IR
dc.contributor.authorبهرام نژاد, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1402-12-25T21:01:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-03-15T21:01:35Z
dc.date.available1402-12-25T21:01:25Zfa_IR
dc.date.available2024-03-15T21:01:35Z
dc.date.issued2024-01-01en_US
dc.date.issued1402-10-11fa_IR
dc.identifier.citationاردستانی محمدی, فاطمه, حسینی, امین, راستی, آرزو, بهرام نژاد, فاطمه. (1402). تحلیل ترجمان دانش پایان نامه های کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران. پژوهش پرستاری, 18(6), 24-34. doi: 10.22034/IJNR.18.6.24fa_IR
dc.identifier.issn1735-7012
dc.identifier.issn1735-9074
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22034/IJNR.18.6.24
dc.identifier.urihttp://ijnr.ir/article-1-2783-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1077894
dc.description.abstractمقدمه: استفاده از انتقال دانش و یافته­های مطالعات در سیستم­های مراقبتی بهداشت و درمان می­تواند جهت حفظ جان میلیون­ها نفر کمک کننده باشد. این فرآیند همچنین نقش موثری را در جلوگیری از زیان­های مالی حوزه سلامت دارد. نظر به اهمیت فرآیند ترجمان دانش در پایان­ نامه ­های دفاع­نهایی­شده، این مطالعه­ با هدف تحلیل ترجمان دانش پایان­ نامه ­های کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام گرفت. روش کار: این مطالعه یک مطالعه توصیفی با شیوه نمونه­گیری سرشماری بود که بر روی مجموعه پایان­نامه­های دفاع­نهایی­شده از سال1390 تا اسفند سال 1398 کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی مستند در دانشکده پرستاری و مامایی تهران انجام شد.  موضوعات (گرایش­های) پایان­نامه­ها مطابق با فرم محقق­ساخته، با هدف تحلیل ترجمان دانش مورد بررسی قرار گرفت. در گام بعدی و در رویکرد کیفی، محتوای پیام­های آموزشی برای مخاطبین پایان­نامه­ها مورد بررسی قرار گرفت. یافته­ها: در رشته پرستاری، موضوعات مراقبت و حرفه پرستاری، جوامع هدف بیماران و پرستاران و متد کارآزمایی بالینی و توصیفی مقطعی بیشترین فراوانی را در مطالعات داشتند. در رشته مامایی نیز موضوعات مراقبت مامایی و آموزش به بیمار، جوامع هدف بیماران و ماماها و متد کارآزمایی بالینی و نیمه­تجربی بیشترین فراوانی را در مطالعات داشتند. در بخش کیفی در چهار تم اصلی بعد بالین، بعدآموزش، بعد پژوهش و بعد مدیریت دسته­بندی صورت گرفت. نتیجه­گیری:  نتایج نشان داد، توجه به اینکه نتایج یک مطالعه می تواند در چه بخشهای و برای چه گروههای مورد استفاده قرار بگیرد، در پایان نامه های دانشکده پرستاری و مامایی مد نظر قرار گرفته است. هرچند تا رسیدن به معیارهای ترجمان دانش و بکارگیری نتایج توسط ذی نفعان هنوز فاصله است. توصیه میشود، با برگزاری کارگاه های آموزشی در خصوص ترجمان دانش و در نظر گرفتن تشویق برای تیم تحقیق جهت گام برداشتن به سوی ترجمان دانش در این زمینه فعالیت صورت بگیرد.  fa_IR
dc.format.extent282
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش پرستاریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22034/IJNR.18.6.24
dc.subjectترجمان دانشfa_IR
dc.subjectپایان نامهfa_IR
dc.subjectکارشناسی ارشدfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectماماییfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکی تهران.fa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتحلیل ترجمان دانش پایان نامه های کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتحقیقات کیفیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهرانfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue6
dc.citation.spage24
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد