نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحیدری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorنیکوئی نژاد یزدی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorبرید لقمانی, قاسمfa_IR
dc.date.accessioned1402-12-15T01:51:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-03-05T01:51:11Z
dc.date.available1402-12-15T01:51:00Zfa_IR
dc.date.available2024-03-05T01:51:11Z
dc.date.issued2023-12-01en_US
dc.date.issued1402-09-10fa_IR
dc.identifier.citationحیدری, محمد, نیکوئی نژاد یزدی, زهرا, برید لقمانی, قاسم. (1402). حل عددی مسئله تبلیغات رقابتی با رویکرد یک بازی دیفرانسیلی تصادفی با استفاده از روش ترکیبی هم‌محلی چلیشکوف و تکرار در سیاست. پژوهش های ریاضی, 9(3), 147-177.fa_IR
dc.identifier.issn2588-2546
dc.identifier.issn2588-2554
dc.identifier.urihttp://mmr.khu.ac.ir/article-1-3152-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1075649
dc.description.abstractدر عرصه تبلیغات همواره موقعیت‌هایی وجود دارند که در آن افراد یا شرکت‌ها به‌منظور یافتن فرصت‌های بازایابی و جلب‌نظر مشتریان در یک فضای رقابتی به تبلیغ محصولات خود می‌پردازند. در این مقاله چندین هدف دنبال می‌شود. در ابتدا به تاریخچه‌ای از توسعه کاربردهای بازی‌های دیفرانسیلی در مدل‌سازی موقعیت‌های استراتژیک در تبلیغات رقابتی اشاره شده است. سپس مسئله را در یک بازار دوجانبه و تحت تاثیر عدم قطعیت در چارچوب یک بازی دیفرانسیلی تصادفی معرفی می‌کنیم. تعیین استراتژی تعادلی برای این مسئله، مستلزم حل یک دستگاه معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی غیرخطی موسوم به دستگاه معادلات همیلتون-ژاکوبی است. هدف دیگر این مقاله پیشنهاد یک روش محاسباتی کارا و مناسب برای حل دستگاه معادلات همیلتون-ژاکوبی مذکور است. روش پیشنهادی برای حل مسئله، ترکیبی از روش‌های هم‌محلی مبتنی بر ماتریس عملگر مشتق چندجمله‌ای‌های چلیشکوف و روش تکرار در سیاست است. یکی از معایب روش‌های هم‌محلی برای حل معادلات دیفرانسیل غیرخطی، لزوم حل دستگاه جبری غیرخطی حاصل از پیاده‌سازی روش است. مزیت استفاده از الگوریتم تکرار در سیاست این است که به‌جای یافتن جواب یک دستگاه معادلات دیفرانسیل جزئی غیرخطی، کافی است دنباله‌ای از دستگاه‌های معادلات دیفرانسیل جزئی خطی را حل کنیم. همگرایی روش پیشنهادی با جرئیات بیان می‌شود. در پایان نتایج حاصل از حل دستگاه معادلات همیلتون-ژاکوبی با استفاده از الگوریتم تکراری پیشنهادی را بیان می‌کنیم.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های ریاضیfa_IR
dc.relation.ispartofMathematical Researchesen_US
dc.subjectدستگاه معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی همیلتون-ژاکوبیfa_IR
dc.subjectبازی دیفرانسیلی تصادفیfa_IR
dc.subjectتبلیغات رقابتیfa_IR
dc.subjectچندجمله‌ای‌های چلیشکوفfa_IR
dc.subjectماتریس عملگر مشتقfa_IR
dc.subjectروش تکرار در سیاستfa_IR
dc.subjectریاضیfa_IR
dc.titleحل عددی مسئله تبلیغات رقابتی با رویکرد یک بازی دیفرانسیلی تصادفی با استفاده از روش ترکیبی هم‌محلی چلیشکوف و تکرار در سیاستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه یزدfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue3
dc.citation.spage147
dc.citation.epage177


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد