دوره 39, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
مقایسه هیجانهای تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان کلاسهای چندپایه و تکپایه در دورۀ ابتدایی
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-02-01)هدف پژوهش حاضر، مقایسه هیجانهای تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر و پسر کلاسهای چندپایه و تکپایه در دوره ابتدایی بود. شرکتکنندگان 108 نفر از دانشآموزان کلاسهای چندپایه و تکپایۀ منطقه کردیان شهرستان جهرم بودند ...
-
تعیین ماندگاری روایت نگاری تأملی کارورزی بر سطوح عملکرد حرفه ای نومعلمان: ارزیابی مبتنی بر الگوی تدریس دنیلسون
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-02-01)هدف پژوهش حاضر ارزیابی تأثیر روایتنگاری تأملی دروس کارورزی دانشگاه فرهنگیان بر توسعه حرفهای نومعلمان است. برای دستیابی به این هدف از رویکرد کیفی ارزیابانه از نوع پاسخگویانه استفاده شده است. جامعه آماری شامل همه ...
-
نقش میانجی جهت گیری هدف، مشارکت والدین درفعالیتهای مدرسه و راهبردهای خودنظم بخشی در روابط میان شیوه های تربیتی و انگیزه تحصیلی دانش آموزان
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-02-01)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی مشارکت والدین در فعالیتهای مدرسه، راهبردهای خودنظمبخشی و اهداف پیشرفت در روابط میان شیوههای تربیتی و انگیزش تحصیلی انجام شده است. جامعه آماری شامل همه دانشآموزان دختر دوره متوسطه ...
-
شناسایی عوامل و مؤلفه های نابرابری آموزشی در مناطق آموزش و پرورش استان مازندران به منظور ارائه الگوی بهینه
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-02-01)پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل و مؤلفههای نابرابری آموزشی در مناطق آموزش و پرورش استان مازندران به منظور ارائه الگوی بهینه برای کاهش نابرابریها و تحقق یافتن عدالت آموزشی انجام شده است. روش این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی ...
-
اصول و روشهای تربیت اجتماعی مبتنی بر سه رویکرد جامعه شناختی کلاننگر، خُردنگر و تلفیقی
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-02-01)هدف پژوهش حاضر، بررسی و شناسایی اصول و روشهای تربیت اجتماعی مبتنی بر سه رویکرد جامعهشناختی کلاننگر، خُردنگر و تلفیقی است. برای دستیابی به این هدف، از روش قیاس عملی بازسازیشده فرانکنا استفاده شده است. در این روش، ...
-
بررسی رابطه میان پیوند با مدرسه و خودکارآمدی تحصیلی: نقش واسطه ای کیفیت ارتباط معلم- دانش آموز
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-02-01)هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه میان پیوند با مدرسه و خودکارآمدی تحصیلی با نقش واسطهای کیفیت ارتباط معلم- دانشآموز بوده است. پژوهش حاضر به روش توصیفی- همبستگی و از نوع تحلیل مسیر انجام شده است. جامعه آماری پژوهش شامل همه ...
-
شناسایی ابعاد و مؤلفه های رهبری اخلاقی در مدیریت ستادی وزارت آموزش و پرورش با تکنیک تحلیل مضمون و دیمتل
(وزارت آموزش و پرورش, 2024-02-01)این مقاله از نظر هدف کاربردی و از نظر روش انجام پژوهش آمیخته (کیفی-کمی) بوده است. برای انجام دادن این پژوهش علاوه بر مطالعۀ اسنادی، از تکنیک تحلیل مضمون با نرم افزار MAXQDA12، برای شناسایی عوامل و مؤلفهها استفاده شده ...



