| dc.contributor.author | بهاری اردشیری, باقرعلی | fa_IR |
| dc.contributor.author | تقوایی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | خطیر پاشا, کیومرث | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-11-15T22:55:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-02-04T22:55:13Z | |
| dc.date.available | 1402-11-15T22:55:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-02-04T22:55:13Z | |
| dc.date.issued | 2023-08-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-05-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | بهاری اردشیری, باقرعلی, تقوایی, مریم, خطیر پاشا, کیومرث. (1402). تأثیر طرح تعالی سلامت مدیریت آموزش و پرورش بر عملکرد شغلی کارکنان. مجله علوم پزشکی رازی, 30(5), 163-170. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8063-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1074267 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: سلامت سیستم مدیریت در یک سازمان منجر به توسعه عملکرد فردی و شغلی و تأثیرگذاری بر همه رفتارههای کارکنان میگردد. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی ارائه مدلی بهمنظور سنجش تاثیر طرح تعالی سلامت مدیریت آموزشوپرورش بر عملکرد شغلی بود.
روش کار: روش پژوهش، ترکیبی از نوع طرح تحقیق آمیخته اکتشافی (کیفی- کمی) بود. شرکتکنندگان پژوهش در بخش کیفی شامل خبرگان منتخب سازمان آموزشوپرورش استان مازندران با سابقه مدیریت و سیاستگذاری، با در نظرگرفتن قانون اشباع به تعداد 20 نفر تعیین شد. در بخش کمی جامعه آماری شامل کارکنان ادارات آموزشوپرورش 32 منطقه و شهرستان استان مازندران بود. در بخش کمی حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به تعداد 320 نفر تعیین شد. ابزار اندازهگیری در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی شامل پرسشنامه محققساخته بود. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدلیابی معادلات ساختاری از نرمافزارهای SPSS و LISREL استفاده شد.
یافتهها: یافتههای پژوهش با توجه به نتابج حاصل از بخش کیفی و کمی پژوهش نشان داد که 82 درصد عملکرد شغلی به ابعاد طرح تعالی مدیریت آموزشوپرورش که شامل (1. مراقبت و توجه، 2. قوانین و مقررات، 3. ضوابط، 4. ابزاری، 5. کارایی 6. مستقل) میباشد، وابسته است.
نتیجهگیری: نتابج این پژوهش نشان داد ابعاد طرح تعالی مدیریت آموزش و پرورش بر عملکرد شغلی کارکنان آموزش و پرورش استان مازندران اثر مثبت و معنیداری دارد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 504 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | طرح تعالی سلامت مدیریت | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد شغلی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و پرورش استان مازندران | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | تأثیر طرح تعالی سلامت مدیریت آموزش و پرورش بر عملکرد شغلی کارکنان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه ازاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 163 | |
| dc.citation.epage | 170 | |