نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحمانی بادی, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی, داودfa_IR
dc.contributor.authorپیرانی, ذبیحfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-15T22:54:43Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-02-04T22:55:03Z
dc.date.available1402-11-15T22:54:43Zfa_IR
dc.date.available2024-02-04T22:55:03Z
dc.date.issued2023-01-01en_US
dc.date.issued1401-10-11fa_IR
dc.identifier.citationرحمانی بادی, ابوالفضل, تقوایی, داود, پیرانی, ذبیح. (1401). پیش‌بینی خودتنظیمی یادگیری بر اساس سازگاری هیجانی و هوش موفق. مجله علوم پزشکی رازی, 29(11), 436-444.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7260-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1074266
dc.description.abstractزمینه و هدف: خودتنظیمی یادگیری از مؤلفه­های مهم و اثرگذار تحصیلی دانش­آموزان می‎باشد که با عوامل روانشناختی در ارتباط است. بنابراین هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه خودتنظیمی یادگیری با سازگاری هیجانی و هوش موفق در بین دانش آموزان می‌باشد. روش کار: روش پژوهش از نوع همبستگی بود که جامعه آماری آن شامل دانش آموزان دختر و پسر دوره متوسطه تهران بود که 456 نفر از آن­ها به صورت خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب گردیدند و از آن­ها خواسته شد که پرسشنامه­های خودتنظیمی یادگیری ریان و کانل (1989)، هوش موفق گریگورنکو و استرنبرگ (2002) و سازگاری هیجانی رابیو و همکاران (2007) را تکمیل نمایند. از روش­های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد که بین سازگاری هیجانی با خودتنظیمی یادگیری (01/0 >p) و نیز هوش موفق با خودتنظیمی یادگیری رابطه معنی­داری وجود دارد (01/0 >p). همچنین نتایج نشان داد سازگاری هیجانی و هوش موفق به صورت مثبت و معنی­دار خودتنظیمی یادگیری را پیش بینی می­نمایند (001/0 =p). نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج می‌توان بیان کرد که هر چقدر هوش موفق و سازگاری هیجانی بالاتر باشد خودتنظیمی یادگیری نیز بالاتر خواهد بود و به همین خاطر باید خاطرنشان کرد که والدین و مسئولین آموزشی و نظام تعلیم و تربیت جهت تقویت خودتنظیمی تحصیلی باید محیط‌های غنی برای تقویت این دو مولفه برای فراگیران  فراهم نمایند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectهوش موفقfa_IR
dc.subjectسازگاری هیجانیfa_IR
dc.subjectخودتنظیمی یادگیریfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleپیش‌بینی خودتنظیمی یادگیری بر اساس سازگاری هیجانی و هوش موفقfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی، گروه روانشناسی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue11
dc.citation.spage436
dc.citation.epage444


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد