نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقدیمی, بهرامfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-15T22:54:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-02-04T22:54:16Z
dc.date.available1402-11-15T22:54:10Zfa_IR
dc.date.available2024-02-04T22:54:16Z
dc.date.issued2022-08-01en_US
dc.date.issued1401-05-10fa_IR
dc.identifier.citationقدیمی, بهرام. (1401). مدل‌یابی نقش میانجی سلامت روانی دانشجویان در رابطه بین سلامت اجتماعی و پرخاشگری دانشجویان. مجله علوم پزشکی رازی, 29(5), 127-136.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8492-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1074261
dc.description.abstractزمینه و هدف: ارتقای سلامت روحی و روانی و مشارکت فعال افراد در رفتارهای اجتماعی همیشه مورد توجه قرار داشت و یکی از شاخص­های رشد جوانان و ارتقای سلامت آن­ها توجه به موقله سلامت اجتماعی و روانی می­باشد. بنابراین پژوهش حاضر با هدف مدل یابی روابط ساختاری سلامت اجتماعی و پرخاشگری با نقش میانجی سلامت روانی دانشجویان انجام گرفت. روش کار: پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کلیه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری بود که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند که با توجه به استعلام از واحد آموزش دانشگاه، تعداد جامعه آماری برابر با 2400 نفر بود و از روش نمونه گیری در دسترس برای تعیین تعداد نمونه آماری استفاده شد که با استفاده از فرمول کوکران 331 نفر تعیین شد. ابزار تحقیق شامل سه پرسشنامه سلامت اجتماعی کییز (2004)، پرخاشگری زاهدی‌فر و همکاران (1379) و سلامت روان گلدبرگ (1972) بود که هر سه پرسشنامه استاندارد بودند. برای توصیف متغیرهای جمعیت شناختی از آمار توصیفی و برای بررسی فرضیه­های تحقیق از نرم افزار SPSS و نرم افزار Pls نسخه 3 استفاده شد. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین سلامت اجتماعی و پرخاشگری با نقش میانجی سلامت روانی دانشجویان رابطه وجود دارد. همچنین بین سلامت اجتماعی و سلامت روانی، بین سلامت روانی و پرخاشگری و بین سلامت اجتماعی و پرخاشگری دانشجویان رابطه وجود دارد. نتیجه‌گیری: به طور کلی می­توان بیان داشت که توجه به سلامت اجتماعی به عنوان یک عامل مهم در مقوله جامعه و اجتماع می­باشد که با سلامت روحی و روانی افراد سروکار دارد لذا توجه به مقوله سلامت اجتماعی و روانی افراد می­تواند به عنوان یک عامل کنترل کننده پرخاشگری در جامعه باشد.fa_IR
dc.format.extent618
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسلامت اجتماعیfa_IR
dc.subjectپرخاشگریfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleمدل‌یابی نقش میانجی سلامت روانی دانشجویان در رابطه بین سلامت اجتماعی و پرخاشگری دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علوم اجتماعی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue5
dc.citation.spage127
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد