امکانسنجی کارآفرینی از طریق اکتساب(ETA) با استفاده از بررسی و تبیین عوامل موثر از دیدگاه کارآفرینان و سرمایه گذاران در بازار ایران
(ندگان)پدیدآور
امیری, مریمرهنمای رودپشتی, فریدونرستمی مال خلیفه, محسنزمانی مقدم, افسانهنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش امکانسنجی کارآفرینی از طریق اکتساب به کمک شناسایی ، بررسی و تبیین عوامل موثر بر در بازار ایران می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش آمیخته(کیفی- کمی) است. در مرحله کیفی با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و نظرسنجی از خبرگان پرسشنامه پژوهش تهیه و در مرحله کمی با استفاده از پرسشنامه تدوین شده داده هایی از جامعه مورد نظر جمع آوری گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر، شامل کلیه کارآفرینان و سرمایه گذاران می باشد. برای نمونه گیری از روش غیر تصادفی هدفمند استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون تی تک نمونه ای) استفاده شده است. با عنایت به نتایج این پژوهش، نتیجه میگیریم که استراتژی اکتساب می تواند به عنوان مسیری کوتاه و عملیاتی در شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار های کارآفرینانه مورد توجه قرار گیرید.
کلید واژگان
امکانسنجیتامین مالی کارآفرینی
مدل های کارآفرینی از طریق اکتساب
مدل صندوق جستجو
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2022-06-221401-04-01
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مهندسی مالی، واحد علوم و تحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.دکتری تخصصی مالی، استاد تمام، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران
دکتری تخصصی ریاضی کاربردی،دانشیار، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.
دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشیار، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران ، ایران.




