نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمریدی پور, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorهمت فر, محمودfa_IR
dc.contributor.authorجنانی, محمد حسنfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-15T17:46:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-02-04T17:46:19Z
dc.date.available1402-11-15T17:46:05Zfa_IR
dc.date.available2024-02-04T17:46:19Z
dc.date.issued2022-06-22en_US
dc.date.issued1401-04-01fa_IR
dc.date.submitted2021-06-27en_US
dc.date.submitted1400-04-06fa_IR
dc.identifier.citationمریدی پور, حمید, همت فر, محمود, جنانی, محمد حسن. (1401). تبیین نقش گرایش احساسی سرمایه گذاران بر نقدشوندگی سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران. دانش سرمایه گذاری, 11(42), 435-453.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.jik-ifea.ir/article_19357.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1070875
dc.description.abstractپژوهش های زیادی نشان می دهد که قدرت نقدشوندگی دارایی ها که از متغیرهای مورد توجه سرمایه گذاران می باشد تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله احساسات سرمایه گذاران قرار دارد.احساسات سرمایه گذاران در بازار توسط دیدگاه مالی رفتاری تبیین می شود این دیدگاه در نقطه مقابل ﺗﺌوری های مالی کلاسیک است.از این رو در این پژوهش هدف اصلی را بررسی رابطه بین ویژگی های احساسی سرمایه گذاران و نقدشوندگی سهام در بازار سرمایه ایران قرار دادیم.برای این منظور داده های 95 شرکت از میان شرکت های فعال بازار سرمایه در یک دوره 7 ساله طی سال های 1392 تا 1398 با استفاده از مدل رگرسیون چند منغیره مبتنی بر تکنیک داده های ترکیبی مورد بررسی قرار گرفت.نتایج آزمون فرضیه های پژوهش نشان داد که بین ویزگی های احساسی سرمایه گذاران و نقدشوندگی سهام شرکت های بزرگ و کوچک رابطه ی معنی دار وجود دارد.و با توجه به سطح معنی داری متغیرهای تعدیل کننده مدل پژوهش،ویژگی های احساسی بالا و پایین در شرکت های کوچک رابطه ی معنی دار منفی با نقدشوندگی سهام دارند ولی وجود رابطه معنی دار برای شرکت های بزرگ تایید نگردید.هم چنین با توجه با آمارهF ،می توان معنی دار بودن کل مدل رگرسیونی را نتیجه گرفت.و با توجه به مقدار آماره دوربین واتسون،خود همبستگی شدید سریالی بین متغیرهای پژوهش وجود نداردfa_IR
dc.format.extent495
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.relation.ispartofدانش سرمایه گذاریfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Investment Knowledgeen_US
dc.subjectمالی رفتاریfa_IR
dc.subjectﺗﺌوری های مالی کلاسیکfa_IR
dc.subjectویژگی های احساسی سرمایه گذارانfa_IR
dc.subjectنقدشوندگی سهامfa_IR
dc.titleتبیین نقش گرایش احساسی سرمایه گذاران بر نقدشوندگی سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه حسابداری‌‌‌‌‌‌‌‌، واحد بروجرد‌‌‌‌‌‌‌‌، دانشگاه آزاد اسلامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بروجرد ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه حسابداری‌‌‌‌‌‌‌‌، واحد بروجرد‌‌‌‌‌‌‌‌، دانشگاه آزاد اسلامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بروجرد ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه حسابداری‌‌‌‌‌‌‌‌، واحد بروجرد‌‌‌‌‌‌‌‌، دانشگاه آزاد اسلامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بروجرد ایران .fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue42
dc.citation.spage435
dc.citation.epage453


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد