| dc.contributor.author | جوادی رجه, عاطفه | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالحی, محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | صفاریان همدانی, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-11-06T06:08:11Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-01-26T06:08:22Z | |
| dc.date.available | 1402-11-06T06:08:11Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-01-26T06:08:22Z | |
| dc.date.issued | 2023-09-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-06-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جوادی رجه, عاطفه, صالحی, محمد, صفاریان همدانی, سعید. (1402). نقش صلاحیتهای حرفهای بر کیفیت زندگی کاری و بالندگی روانی اعضای هیات علمی دانشگاهی. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 257-264. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7816-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066866 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: در خصوص نقش صلاحیتهای حرفهای بر کیفیت زندگی کاری و بالندگی کارکنان اطلاعات اندکی وجود دارد، لذا هدف این مطالعه به بررسی نقش صلاحیتهای حرفهای بر کیفیت زندگی کاری و بالندگی روانی اعضای هیات علمی دانشگاهی میباشد.
روش کار: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است که با رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) با طرح اکتشافی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی شامل مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان منطقه ٩ کشور که دارای مدرک تحصیلی دکتری و سابقه تدریس بالای 10 سال بودند به تعداد 20 نفر شناسایی و در بخش کیفی از نظرات آنان استفاده شد. جامعه آماری در بخش کمی شامل اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان منطقه ٩ کشور (سمنان، مازندران و گلستان) به تعداد 263 نفر بود که با توجه به فرمول کوکران تعداد 156 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته صلاحیتهای حرفهای، کیفیت زندگی کاری والتون (1973) و بالندگی قرونه و همکاران (1393) جهت جمع آوری دادههای مورد نیاز استفاده شد.
یافته ها: نتایج نشان داد که تاثیر صلاحیت های حرفه ای بر کیفیت زندگی کاری و بالندگی روانی اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان منطقه ٩ در سطح 99/0 معنیدار شده است.
نتیجه گیری: به طور کلی میتوان نتیجه گرفت که کیفیت زندگی کاری و بالندگی روانی اعضای هیأت علمی به دامنه وسیعی از فعالیتها اشاره دارد که نقش صلاحیتهای حرفهای بر آن مرود تایید واقع شد.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 492 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | صلاحیتهای حرفهای | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت زندگی کاری | fa_IR |
| dc.subject | بالندگی روانی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | نقش صلاحیتهای حرفهای بر کیفیت زندگی کاری و بالندگی روانی اعضای هیات علمی دانشگاهی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 0 | |
| dc.citation.spage | 257 | |
| dc.citation.epage | 264 | |