نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorانصاری, نسرینfa_IR
dc.contributor.authorمحمد اسماعیل, الههfa_IR
dc.contributor.authorاستکی, مهنازfa_IR
dc.contributor.authorرمضانی, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-06T06:08:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-26T06:08:07Z
dc.date.available1402-11-06T06:08:01Zfa_IR
dc.date.available2024-01-26T06:08:07Z
dc.date.issued2023-09-01en_US
dc.date.issued1402-06-10fa_IR
dc.identifier.citationانصاری, نسرین, محمد اسماعیل, الهه, استکی, مهناز, رمضانی, احمد. (1402). تفاوت‌های جنسیتی در مهارت‌های شناختی، جسمی- حرکتی، زبان و سوادآموزی، رویکرد به یادگیری و اجتماعی-رفتاری- هیجانی کودکان 3 تا 4 سال شهر تهران. مجله علوم پزشکی رازی, 0, 237-247.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8155-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066864
dc.description.abstractزمینه و هدف: ارزیابی تفاوت‌های جنسی در اوایل کودکی به درک ما از آن‌ها در زندگی بعدی کمک می‌کند. امروزه بسیاری از اندیشمندان سال‌های پیش از دبستان را پرثمرترین سال‌ها برای آموزش و یادگیری می‌دانند. کودکان پیش‌دبستانی رشد سریعی را در مهارت‌های حرکتی، شناختی و اجتماعی- عاطفی نشان می‌دهند؛ بنابراین ارزیابی تفاوت‌های جنسی در اوایل کودکی اهمیت بسیار زیادی در تصمیم‌گیری‌ها دارد. بنابراین هدف از این مطالعه بررسی تفاوت‌های جنسیتی در استانداردهای رشدی مهارت‌های شناختی، جسمی-حرکتی، زبان و سوادآموزی، رویکرد به یادگیری و اجتماعی- رفتاری- هیجانی بود. روش کار: جامعه آماری پژوهش کودکان 3 تا 4 سال شهر تهران بود که به روش نمونه‌گیری سهمیه‌ای از پنج منطقه تهران انتخاب شدند حجم نمونه 50 دختر و 50 پسر بود. کودکان به مقیاس استانداردهای رشدی اعتبار یابی شده پاسخ دادند. برای پاسخ به سؤال پژوهشی از میانگین و انحراف معیار و تحلیل واریانس یک‌راهه استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌ها نشان داد، این پژوهش ازنظر نظری، این پژوهش به پیشرفت تولید دانش درباره استانداردهای رشدی کودکان کمک خواهد کرد. ازنظر ابزار اندازه‌گیری و روشی، این پروژه اولین تلاش برای ایجاد یک ابزار چندبعدی است که امکان اندازه‌گیری استانداردهای رشدی کودکان 3 تا 4 ساله را فراهم می‌کند و به ‌طور عملی، این پژوهش برای آماده‌سازی کودکان پیش‌دبستانی در مراحل اولیه و ارزیابی در مرحله بعدی مفید و آموزنده خواهد بود. نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه مورد استفاده‌ی مسئولان مدارس پیش‌دبستانی و سیاست‌گذاران آموزشی است.fa_IR
dc.format.extent1380
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectاستانداردهای رشدیfa_IR
dc.subjectتفاوت‌های جنسیتیfa_IR
dc.subjectمهارت‌های شناختیfa_IR
dc.subjectکودکان پیش از دبستانfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتفاوت‌های جنسیتی در مهارت‌های شناختی، جسمی- حرکتی، زبان و سوادآموزی، رویکرد به یادگیری و اجتماعی-رفتاری- هیجانی کودکان 3 تا 4 سال شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه روانشناسی کودکان استثنایی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، پژوهشکده کودکان استثنایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی کودکان استثنایی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، پژوهشکده کودکان استثنایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume0
dc.citation.spage237
dc.citation.epage247


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد