| dc.contributor.author | حسینی, سیده زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | تقوایی یزدی, مریم | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالحی, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-11-06T06:05:02Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-01-26T06:05:03Z | |
| dc.date.available | 1402-11-06T06:05:02Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-01-26T06:05:03Z | |
| dc.date.issued | 2023-07-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-04-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسینی, سیده زهرا, تقوایی یزدی, مریم, صالحی, محمد. (1402). مروری بر تأثیر رایانش ابری با رویکرد روانشناختی در آموزش عالی سلامت. مجله علوم پزشکی رازی, 30(4), 213-223. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7562-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066839 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: امروزه فناوری رایانش ابری به طور گستردهای در حوزهی سلامت و دانشگاه مورد بحث قرار گرفته است، بنابراین این مطالعه با هدف مروری بر تاثیر رایانش ابری با رویکرد روانشناختی در آموزش عالی سلامت انجام شد.
روش کار: این مقاله یک مطالعه مروری است که در سال 1400 با جستجوی در بانکهای اطلاعاتی SID، PubMed، Google Scholar، Magiran، Springer، Wiley، Web of Science(ISI)، Scopus، Science direct، ProQuest و با استفاده از کلمات کلیدی " رایانش ابری، مدیریت آموزشی، مانیتورینگ، روانشناسی، کیفیت آموزشی، نظام سلامت" و معادل معادل انگلیسی آنها انجام شد. در نتیجه جستجو 158 مقاله در بازه زمانی 2000 تا 2022 یافت شد و در مرحله غربالگری 74 مقاله انتخاب گردید و در انتها 21 مقاله مورد تجزیه و تحلیل محتوایی قرار گرفت.
یافتهها: این مطالعه مروری نشان داد، که جهت ارتقاء رایانش ابری میتوان از راهکار مانیتورینگ بهره برد این رویکرد از پایینترین سطوح آموزشی تا بالاترین سطوح آموزشی مبنای بهینه در آموزش عالی سلامت است.
نتیجهگیری: به طور کلی میتون نتیجهگیری کرد که در راستای ارتقای کیفیت آموزشهای درمانگاهی نقش رایانش ابری و مانیتورینگ که احیا کننده روند آموزشی است قابل چشم پوشی نمیباشد و منجر به توانمندسازی نیروهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در نظام سلامت خواهد شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 988 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | رایانش ابری | fa_IR |
| dc.subject | مانیتورینگ | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی | fa_IR |
| dc.subject | کیفیت آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | نظام سلامت | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | مروری بر تأثیر رایانش ابری با رویکرد روانشناختی در آموزش عالی سلامت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 213 | |
| dc.citation.epage | 223 | |