• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مروری بر تأثیر رایانش ابری با رویکرد روانشناختی در آموزش عالی سلامت

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی, سیده زهراتقوایی یزدی, مریمصالحی, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    988.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: امروزه فناوری رایانش ابری به طور گسترده­ای در حوزه­ی سلامت و دانشگاه مورد بحث قرار گرفته است، بنابراین این مطالعه با هدف مروری بر تاثیر رایانش ابری با رویکرد روانشناختی در آموزش عالی سلامت انجام شد. روش کار: این مقاله یک مطالعه مروری است که در سال 1400 با جستجوی در بانک‌های اطلاعاتی SID، PubMed، Google Scholar، Magiran، Springer، Wiley، Web of Science(ISI)، Scopus، Science direct، ProQuest و با استفاده از کلمات کلیدی " رایانش ابری، مدیریت آموزشی، مانیتورینگ، روانشناسی، کیفیت آموزشی، نظام سلامت" و معادل معادل انگلیسی آن‌ها انجام شد. در نتیجه جستجو 158 مقاله در بازه زمانی 2000 تا 2022  یافت شد و در مرحله غربالگری 74 مقاله انتخاب گردید و در انتها 21 مقاله مورد تجزیه و تحلیل محتوایی قرار گرفت. یافته‌ها: این مطالعه مروری نشان داد، که جهت ارتقاء رایانش ابری می­توان از راهکار مانیتورینگ بهره برد این رویکرد از پایین­ترین سطوح آموزشی تا بالاترین سطوح آموزشی مبنای بهینه در آموزش عالی سلامت است. نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌تون نتیجه‌گیری کرد که در راستای ارتقای کیفیت آموزش­های درمانگاهی نقش رایانش ابری و مانیتورینگ که احیا کننده روند آموزشی است قابل چشم پوشی نمی­باشد و منجر به توانمندسازی نیروهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی در نظام سلامت خواهد شد.
    کلید واژگان
    رایانش ابری
    مانیتورینگ
    روانشناسی
    کیفیت آموزشی
    نظام سلامت
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2023-07-01
    1402-04-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم انسانی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7562-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066839

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب