نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, احسانfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorصفاریان همدانی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-06T06:03:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-26T06:04:03Z
dc.date.available1402-11-06T06:03:45Zfa_IR
dc.date.available2024-01-26T06:04:03Z
dc.date.issued2023-04-01en_US
dc.date.issued1402-01-12fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, احسان, تقوایی, مریم, صفاریان همدانی, سعید. (1402). شناسایی عوامل مؤثر بر ارایه دانشگاه دیجیتال در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 240-248.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7491-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066831
dc.description.abstractزمینه و هدف: اﻣﺮوزه ﺷﻴﻮع وﻳﺮوس ﻛﺮوﻧﺎ، ﺗﻐﻴﻴﺮات چشمگیری در ﻣﺎﻫﻴﺖ و ﻛﺎرﻛﺮد آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ و به وﻳﮋه داﻧﺸـﮕﺎه‌هـﺎ اﻳﺠـﺎد ﻛـﺮده اﺳﺖ ﻛﻪ داﻧﺸﮕﺎه دﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻲ، رﻫﻴﺎﻓﺖ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻜﺎﻣﻠﻲ داﻧﺸﮕﺎه و ﻣﺮاﻛﺰ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ در ﻣﻮاﺟﻪ ﺑﺎ ﺑﺤﺮان ﻛﺮوﻧﺎ و ﭘﺲ از آن ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎر ﻣﻲ‌رود. لذا هدف کلی پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر ارایه دانشگاه دیجیتال در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی بود. روش کار: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است که با رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) با طرح اکتشافی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی، اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک که دارای مدرک تحصیلی دکتری، سابقه تدریس بالای 10 سال و مرتبه علمی دانشیار و بالاتر بودند به تعداد 25 نفر و در بخش کمی، مدیران و معاونین  (کارشناسان ارشد) دانشکده­ها، مدیران گروه­ها و اساتید هیات علمی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی به تعداد 1851 که در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و با در نظر گرفتن قانون اشباع تعداد 14 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران، تعداد 320 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه­ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها ازپرسشنامه محقق ساخته دانشگاه دیجیتال استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که مهمترین ابعاد پرسشنامه دانشگاه دیجیتال بر اساس بارهای عاملی و ضرایب مسیر عبارتند از بعد فرهنگ دانشگاه، زیرساخت های آموزشی، سیاست دانشگاه، منابع انسانی، محتوای آموزشی، برنامه درسی و شیوه های یاددهی-یادگیری. نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده­ها در این مطالعه نشان داده است که ایجاد دانشگاه دیجیتالی و یادگیری دیجیتالی جایگزینی غیرقابل اجتناب طی شیوع بیماری کرونا است و توجه به عوامل مؤثر بر آن اهمیت دارد.fa_IR
dc.format.extent1179
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectدانشگاه دیجیتالfa_IR
dc.subjectکروناfa_IR
dc.subjectپساکروناfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل مؤثر بر ارایه دانشگاه دیجیتال در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue2
dc.citation.spage240
dc.citation.epage248


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد