• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی عوامل مؤثر بر ارایه دانشگاه دیجیتال در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی

    (ندگان)پدیدآور
    جعفری, احسانتقوایی, مریمصفاریان همدانی, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.152 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: اﻣﺮوزه ﺷﻴﻮع وﻳﺮوس ﻛﺮوﻧﺎ، ﺗﻐﻴﻴﺮات چشمگیری در ﻣﺎﻫﻴﺖ و ﻛﺎرﻛﺮد آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ و به وﻳﮋه داﻧﺸـﮕﺎه‌هـﺎ اﻳﺠـﺎد ﻛـﺮده اﺳﺖ ﻛﻪ داﻧﺸﮕﺎه دﻳﺠﻴﺘﺎﻟﻲ، رﻫﻴﺎﻓﺖ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻜﺎﻣﻠﻲ داﻧﺸﮕﺎه و ﻣﺮاﻛﺰ آﻣﻮزش ﻋﺎﻟﻲ در ﻣﻮاﺟﻪ ﺑﺎ ﺑﺤﺮان ﻛﺮوﻧﺎ و ﭘﺲ از آن ﺑـﻪ ﺷـﻤﺎر ﻣﻲ‌رود. لذا هدف کلی پژوهش حاضر، شناسایی عوامل موثر بر ارایه دانشگاه دیجیتال در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی بود. روش کار: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است که با رویکرد آمیخته (کیفی و کمی) با طرح اکتشافی انجام شد. جامعه آماری در بخش کیفی، اساتید دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک که دارای مدرک تحصیلی دکتری، سابقه تدریس بالای 10 سال و مرتبه علمی دانشیار و بالاتر بودند به تعداد 25 نفر و در بخش کمی، مدیران و معاونین  (کارشناسان ارشد) دانشکده­ها، مدیران گروه­ها و اساتید هیات علمی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی به تعداد 1851 که در بخش کیفی با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند و با در نظر گرفتن قانون اشباع تعداد 14 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و در بخش کمی بر اساس فرمول کوکران، تعداد 320 نفر با روش نمونه گیری تصادفی طبقه­ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها ازپرسشنامه محقق ساخته دانشگاه دیجیتال استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که مهمترین ابعاد پرسشنامه دانشگاه دیجیتال بر اساس بارهای عاملی و ضرایب مسیر عبارتند از بعد فرهنگ دانشگاه، زیرساخت های آموزشی، سیاست دانشگاه، منابع انسانی، محتوای آموزشی، برنامه درسی و شیوه های یاددهی-یادگیری. نتیجه‌گیری: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده­ها در این مطالعه نشان داده است که ایجاد دانشگاه دیجیتالی و یادگیری دیجیتالی جایگزینی غیرقابل اجتناب طی شیوع بیماری کرونا است و توجه به عوامل مؤثر بر آن اهمیت دارد.
    کلید واژگان
    دانشگاه دیجیتال
    کرونا
    پساکرونا
    دانشگاه علوم پزشکی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2023-04-01
    1402-01-12
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایران
    استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    استادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7491-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066831

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب