نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسماعیلی, نداfa_IR
dc.contributor.authorامان زاده, آمنهfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-06T06:03:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-26T06:03:43Z
dc.date.available1402-11-06T06:03:37Zfa_IR
dc.date.available2024-01-26T06:03:43Z
dc.date.issued2023-04-01en_US
dc.date.issued1402-01-12fa_IR
dc.identifier.citationاسماعیلی, ندا, امان زاده, آمنه. (1402). تأثیر آموزش معکوس بر تاب‌آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 232-239.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7747-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066830
dc.description.abstractزمینه و هدف: آموزش معکوس یکی از رویکردهایی است که در سال­های اخیر نگاه متخصصان و دست­اندرکاران آموزش و یادگیری را به خود معطوف کرده است، بنابراین هدف این پژوهش تاثیر آموزش معکوس بر تاب­آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه یازدهم شهر ساری بود. روش کار: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، روش گردآوری داده­ها میدانی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع شبه آزمایشی (پیش­آزمون- پس­آزمون با گروه کنترل) بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش­آموزان دختر پایه یازدهم شهر ساری در سال 1401-1400 به تعداد 1450 نفر بودند، که به­صورت تصادفی 40 نفر از دانش­آموزان پایه یازدهم متوسطه دوم انتخاب و بعد از اجرا پیش­آزمون از بین40 نفر، 30 نفر که کمترین نمره را کسب کرده بودند، (15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل)  به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه­های­­ استاندارد تاب­آوری تحصیلی ساموئلز (2004) و انگیزش تحصیلی هارتر (2001) بود. برای تجزیه­وتحلیل داده­ها نیز از رگرسیون و کواریانس تک متغیره (آنکوا)) با استفاده از نرم‌افزارهای Spss22 انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که آموزش معکوس بر تاب­آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه یازدهم شهر ساری تاثیر دارد. می­توان گفت آموزش معکوس باعث افزایش تاب­آوری تحصیلی دانش­آموزان دختر پایه یازدهم شهر ساری شده است. نتیجه‌گیری: به طور کلی می­توان نتیجه گرفت که رویکردهای تدریس معلمان، نقش مهمی در تشویق یادگیرندگان به اتخاذ بهترین روش یادگیری را دارد. از طرفی، آموزش معکوس زمینه مناسبی برای آرامش دانش­آموزان ایجاد می­کند که بدون استرس و اضطراب و با آمادگی کامل وارد کلاس شوند، اعتماد به­نفس و مشارکت در فعالیت­های کلاسی آن­ها نیز بیشتر می­شود و همین امر سطح و میزان تاب­آوری دانش­آموزان را ارتقا می­بخشد.  fa_IR
dc.format.extent1247
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش معکوسfa_IR
dc.subjectتاب آوری تحصیلیfa_IR
dc.subjectانگیزش تحصیلیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش معکوس بر تاب‌آوری تحصیلی و انگیزش تحصیلی دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد قائمشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائمشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue2
dc.citation.spage232
dc.citation.epage239


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد