نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرهنگ اصفهانی, میتراfa_IR
dc.date.accessioned1402-11-06T06:03:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-26T06:03:36Z
dc.date.available1402-11-06T06:03:35Zfa_IR
dc.date.available2024-01-26T06:03:36Z
dc.date.issued2023-05-01en_US
dc.date.issued1402-02-11fa_IR
dc.identifier.citationفرهنگ اصفهانی, میترا. (1402). بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان در وضعیت بحران‌های ویروسی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(3), 316-323.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8469-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066829
dc.description.abstractزمینه و هدف: شیوع ناگهانی شرایط بحرانی ویروسی، سیستم‌های آموزشی دنیا را با چالش‌های متعددی روبرو کرد و حوزه تعلیم و تربیت را نیز تحت تأثیر خود قرار داد؛ لذا پژوهش حاضر بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان انجام شد. روش کار: پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر گلپایگان که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند. تعداد جامعه آماری بنا بر استعلام از واحد آمار اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان برابر با 850  نفر بود. حجم نمونه طبق جدول کرجسی و مورگان 265 نفر از طریق روش نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل سه پرسشنامه یادگیری الکترونیکی واتکین و همکاران (2004) و سلامت روان گلدبرگ (1972) بود که هر دو پرسشنامه استاندارد بودند. برای توصیف متغیرهای جمعیت شناختی از آمار توصیفی و برای بررسی فرضیه­های تحقیق از نرم افزار SPSS استفاده شد. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد که بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش­آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان رابطه وجود دارد. نتیجه‌گیری: به طور کلی می‌توان اذعان داشت که در شرایط بحرانی ویروسی می­توان از یادگیری الکترونیکی جهت حفط سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد و از این طریق می­توان سطح سلامت روانی آن­ها به جهت دوری از فضای تحصیل به دلیل شرایط ویروسی، حفظ کرد.  fa_IR
dc.format.extent1293
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectیادگیری الکترونیکیfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectبحران‌های ویروسیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان در وضعیت بحران‌های ویروسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue3
dc.citation.spage316
dc.citation.epage323


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد