| dc.contributor.author | فرهنگ اصفهانی, میترا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-11-06T06:03:35Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-01-26T06:03:36Z | |
| dc.date.available | 1402-11-06T06:03:35Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-01-26T06:03:36Z | |
| dc.date.issued | 2023-05-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-02-11 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فرهنگ اصفهانی, میترا. (1402). بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان در وضعیت بحرانهای ویروسی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(3), 316-323. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8469-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1066829 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: شیوع ناگهانی شرایط بحرانی ویروسی، سیستمهای آموزشی دنیا را با چالشهای متعددی روبرو کرد و حوزه تعلیم و تربیت را نیز تحت تأثیر خود قرار داد؛ لذا پژوهش حاضر بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان انجام شد.
روش کار: پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر گلپایگان که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند. تعداد جامعه آماری بنا بر استعلام از واحد آمار اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان برابر با 850 نفر بود. حجم نمونه طبق جدول کرجسی و مورگان 265 نفر از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل سه پرسشنامه یادگیری الکترونیکی واتکین و همکاران (2004) و سلامت روان گلدبرگ (1972) بود که هر دو پرسشنامه استاندارد بودند. برای توصیف متغیرهای جمعیت شناختی از آمار توصیفی و برای بررسی فرضیههای تحقیق از نرم افزار SPSS استفاده شد.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان رابطه وجود دارد.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان اذعان داشت که در شرایط بحرانی ویروسی میتوان از یادگیری الکترونیکی جهت حفط سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد و از این طریق میتوان سطح سلامت روانی آنها به جهت دوری از فضای تحصیل به دلیل شرایط ویروسی، حفظ کرد.
| fa_IR |
| dc.format.extent | 1293 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | یادگیری الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | سلامت روانی | fa_IR |
| dc.subject | بحرانهای ویروسی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان در وضعیت بحرانهای ویروسی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه علوم تربیتی استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 316 | |
| dc.citation.epage | 323 | |