بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان در وضعیت بحرانهای ویروسی
(ندگان)پدیدآور
فرهنگ اصفهانی, میترانوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: شیوع ناگهانی شرایط بحرانی ویروسی، سیستمهای آموزشی دنیا را با چالشهای متعددی روبرو کرد و حوزه تعلیم و تربیت را نیز تحت تأثیر خود قرار داد؛ لذا پژوهش حاضر بررسی رابطه یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان انجام شد.
روش کار: پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از نظر روش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کلیه دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه شهر گلپایگان که در سال تحصیلی 1401-1400 مشغول به تحصیل بودند. تعداد جامعه آماری بنا بر استعلام از واحد آمار اداره آموزش و پرورش شهرستان گلپایگان برابر با 850 نفر بود. حجم نمونه طبق جدول کرجسی و مورگان 265 نفر از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل سه پرسشنامه یادگیری الکترونیکی واتکین و همکاران (2004) و سلامت روان گلدبرگ (1972) بود که هر دو پرسشنامه استاندارد بودند. برای توصیف متغیرهای جمعیت شناختی از آمار توصیفی و برای بررسی فرضیههای تحقیق از نرم افزار SPSS استفاده شد.
یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که بین یادگیری الکترونیکی و سلامت روانی دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهر گلپایگان رابطه وجود دارد.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان اذعان داشت که در شرایط بحرانی ویروسی میتوان از یادگیری الکترونیکی جهت حفط سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان استفاده کرد و از این طریق میتوان سطح سلامت روانی آنها به جهت دوری از فضای تحصیل به دلیل شرایط ویروسی، حفظ کرد.
کلید واژگان
یادگیری الکترونیکیسلامت روانی
بحرانهای ویروسی
روانشناسی بالینی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2023-05-011402-02-11
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه علوم تربیتی استادیار، گروه علوم تربیتی، واحد بندرعباس، دانشگاه آزاد اسلامی، بندرعباس، ایرانشاپا
2228-70432228-7051




