| dc.contributor.author | مرادزاده, حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | فراهانی, رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | مرادیفرد, رهام | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-11-06T01:07:08Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-01-26T01:07:29Z | |
| dc.date.available | 1402-11-06T01:07:08Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-01-26T01:07:29Z | |
| dc.date.issued | 2023-10-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-07-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مرادزاده, حسن, فراهانی, رضا, مرادیفرد, رهام. (1402). بهبود کارایی ریل یک ماشین کنترل عددی مخصوص با سیستم تعلیق. مهندسی مکانیک مدرس, 23(10), 113-118. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1027-5940 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6909 | |
| dc.identifier.uri | http://mme.modares.ac.ir/article-15-72740-other.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1063028 | |
| dc.description.abstract | span dir=RTL lang=AR-SA style=font-size:11.0ptspan style=line-height:97%span calibri= style=font-family:span style=color:blackدر این تحقیق، تلاش شده است تا نیروهای موثر بر یک سامانهی ریلگذاری ساده و اقتصادی را که با اضافهکردن یک سیستم تعلیق به آن اصلاح شده است، مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. ریلهای مورد مطالعه جزء اجزا یک ماشین مخصوص برای تولید قطعات سبک چوبی با الگوی مشابه میباشند. این مکانیزم از دو شفت و چهار بلبرینگ خطی تشکیل شده است که امکان لغزش بدون خطا در طول شفت را فراهم میآورد. تمام بارها و نیروهای مرتبط با محورهای عمودی دیگر بر روی این سیستم ریلگذاری تمرکز مییابند. بنابراین، با طراحی و اضافه کردن سیستم تعلیق به این مجموعه، تأثیر نیروهای نامطلوب بر روی ریلها بهبود یافته و نسبت به قبل بهبود یافته است. اثر وجود سیستم تعلیق بر روی محور با استفاده از نرمافزار آدامز (/span/span/span/spanspan style=font-size:12.0ptspan style=line-height:97%span calibri= style=font-family:span style=color:blackMSC ADAMS/span/span/span/spanspan dir=RTL lang=AR-SA style=font-size:11.0ptspan style=line-height:97%span calibri= style=font-family:span style=color:black) مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج نشان میدهند که دامنهی نیروهای نوسانی ناشی از عملیات برادهبرداری روی شفت به شدت کاهش یافته است/span/span/span/span | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک مدرس | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Modares Mechanical Engineering | en_US |
| dc.subject | متعادل کننده | fa_IR |
| dc.subject | ماشین مخصوص | fa_IR |
| dc.title | بهبود کارایی ریل یک ماشین کنترل عددی مخصوص با سیستم تعلیق | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشگاه اراک | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اراک | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه اراک | fa_IR |
| dc.citation.volume | 23 | |
| dc.citation.issue | 10 | |
| dc.citation.spage | 113 | |
| dc.citation.epage | 118 | |