نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, همتfa_IR
dc.contributor.authorهاشم نژاد آبرسی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorصفاریان همدانی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-12T02:00:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-02T02:00:57Z
dc.date.available1402-10-12T02:00:36Zfa_IR
dc.date.available2024-01-02T02:00:57Z
dc.date.issued2023-07-01en_US
dc.date.issued1402-04-10fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, همت, هاشم نژاد آبرسی, فاطمه, صفاریان همدانی, سعید. (1402). ارایه مدل تأثیر یادگیری مبتنی بر گروه در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی روانشناختی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور. مجله علوم پزشکی رازی, 30(4), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7490-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1055495
dc.description.abstractمقدمه و هدف: یادگیری مبتنی بر تیم یک روش آموزشی است که بر روحیه یک تیم و نیز حالات روحی و روانی افراد تأثیر دارد. لذا هدف کلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روش کار: این مطالعه با رویکرد کیفی و کمی انجام شده است. در بخش کیفی، جامعه آماری شامل اساتید دانشگاه فرهنگیان و علوم پزشکی بابل به تعداد 30 نفر بودند که 20 نفر از آنها به روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند و 4331 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و علوم پزشکی بابل در بخش کمی قرار داشتند که 351 نفر با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی و بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته حاصل از مصاحبه نیمه ساختاریافته جهت جمع آوری داده‌های مطالعه استفاده گردید و نیز از نرم افزار pls برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد بالاترین ضریب استاندارد (882/0) مربوط به مولفه امکانات و تجهیزات آموزشی از ابعاد زیر مجموعه بعد فیزیکی و کمترین مقدار مربوط به مولفه فرهنگ سازمان با ضریب استاندارد (671/0) از مجموعه ابعاد بعد سازمانی است. براساس ضرایب مسیر، بار عاملی 433/0 بین یادگیری مبتنی بر تیم و مولفه­های تفکر انتقادی برقرار است. نتیجه‌گیری: به طور کلی می­توان بیان کرد که یادگیری مبتنی بر تیم بر مولفه­های تفکر انتقادی در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا تأثیر دارد که یادگیری مبتنی بر تیم می‌تواند به عنوان یک راهکار مفید برای افزایش تفکر انتقادی به کار گرفته شود.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectکروناfa_IR
dc.subjectتفکر انتقادی روانشناختیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارایه مدل تأثیر یادگیری مبتنی بر گروه در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی روانشناختی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران،fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue4
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد