| dc.contributor.author | احمدی, همت | fa_IR |
| dc.contributor.author | هاشم نژاد آبرسی, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | صفاریان همدانی, سعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-10-12T02:00:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2024-01-02T02:00:57Z | |
| dc.date.available | 1402-10-12T02:00:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2024-01-02T02:00:57Z | |
| dc.date.issued | 2023-07-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-04-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | احمدی, همت, هاشم نژاد آبرسی, فاطمه, صفاریان همدانی, سعید. (1402). ارایه مدل تأثیر یادگیری مبتنی بر گروه در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی روانشناختی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور. مجله علوم پزشکی رازی, 30(4), 0-0. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7490-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1055495 | |
| dc.description.abstract | مقدمه و هدف: یادگیری مبتنی بر تیم یک روش آموزشی است که بر روحیه یک تیم و نیز حالات روحی و روانی افراد تأثیر دارد. لذا هدف کلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور
روش کار: این مطالعه با رویکرد کیفی و کمی انجام شده است. در بخش کیفی، جامعه آماری شامل اساتید دانشگاه فرهنگیان و علوم پزشکی بابل به تعداد 30 نفر بودند که 20 نفر از آنها به روش نمونهگیری هدفمند انتخاب شدند و 4331 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و علوم پزشکی بابل در بخش کمی قرار داشتند که 351 نفر با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی و بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته حاصل از مصاحبه نیمه ساختاریافته جهت جمع آوری دادههای مطالعه استفاده گردید و نیز از نرم افزار pls برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شد.
یافتهها: نتایج نشان داد بالاترین ضریب استاندارد (882/0) مربوط به مولفه امکانات و تجهیزات آموزشی از ابعاد زیر مجموعه بعد فیزیکی و کمترین مقدار مربوط به مولفه فرهنگ سازمان با ضریب استاندارد (671/0) از مجموعه ابعاد بعد سازمانی است. براساس ضرایب مسیر، بار عاملی 433/0 بین یادگیری مبتنی بر تیم و مولفههای تفکر انتقادی برقرار است.
نتیجهگیری: به طور کلی میتوان بیان کرد که یادگیری مبتنی بر تیم بر مولفههای تفکر انتقادی در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا تأثیر دارد که یادگیری مبتنی بر تیم میتواند به عنوان یک راهکار مفید برای افزایش تفکر انتقادی به کار گرفته شود.
| fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | کرونا | fa_IR |
| dc.subject | تفکر انتقادی روانشناختی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | ارایه مدل تأثیر یادگیری مبتنی بر گروه در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی روانشناختی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران، | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 0 | |
| dc.citation.epage | 0 | |