• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارایه مدل تأثیر یادگیری مبتنی بر گروه در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی روانشناختی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, همتهاشم نژاد آبرسی, فاطمهصفاریان همدانی, سعید
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه و هدف: یادگیری مبتنی بر تیم یک روش آموزشی است که بر روحیه یک تیم و نیز حالات روحی و روانی افراد تأثیر دارد. لذا هدف کلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر یادگیری مبتنی بر تیم در دوره پاندمی کرونا بر تفکر انتقادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روش کار: این مطالعه با رویکرد کیفی و کمی انجام شده است. در بخش کیفی، جامعه آماری شامل اساتید دانشگاه فرهنگیان و علوم پزشکی بابل به تعداد 30 نفر بودند که 20 نفر از آنها به روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب شدند و 4331 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و علوم پزشکی بابل در بخش کمی قرار داشتند که 351 نفر با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی و بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخته حاصل از مصاحبه نیمه ساختاریافته جهت جمع آوری داده‌های مطالعه استفاده گردید و نیز از نرم افزار pls برای تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد بالاترین ضریب استاندارد (882/0) مربوط به مولفه امکانات و تجهیزات آموزشی از ابعاد زیر مجموعه بعد فیزیکی و کمترین مقدار مربوط به مولفه فرهنگ سازمان با ضریب استاندارد (671/0) از مجموعه ابعاد بعد سازمانی است. براساس ضرایب مسیر، بار عاملی 433/0 بین یادگیری مبتنی بر تیم و مولفه­های تفکر انتقادی برقرار است. نتیجه‌گیری: به طور کلی می­توان بیان کرد که یادگیری مبتنی بر تیم بر مولفه­های تفکر انتقادی در دوران پاندمی کرونا و پساکرونا تأثیر دارد که یادگیری مبتنی بر تیم می‌تواند به عنوان یک راهکار مفید برای افزایش تفکر انتقادی به کار گرفته شود.  
    کلید واژگان
    یادگیری
    کرونا
    تفکر انتقادی روانشناختی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2023-07-01
    1402-04-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران،
    استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران
    استادیار گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7490-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1055495

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب