نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorایمانی, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorعظیمی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorراستگو, اعظمfa_IR
dc.date.accessioned1402-10-12T01:59:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2024-01-02T01:59:33Z
dc.date.available1402-10-12T01:59:13Zfa_IR
dc.date.available2024-01-02T01:59:33Z
dc.date.issued2023-05-01en_US
dc.date.issued1402-02-11fa_IR
dc.identifier.citationایمانی, اسماعیل, عظیمی, محمد, راستگو, اعظم. (1402). طراحی مدل کمی عوامل موثر بر استقرار نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(3), 0-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8097-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1055491
dc.description.abstractچکیده هدف: ظهور آموزش الکترونیکی زمینه را بیش از پیش برای کاربرد گسترده آموزش های یادگیرنده محور و سایر تغییرات در رویه های آموزشی فراهم کرده است. بنابراین، شناخت درباره سازگاری رفتار یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه ها بسیار ضروری است. لذا پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل کمی عوامل موثر بر استقرار نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکی تدوین گردیده است. روش: استراتژی تحقیق پیمایشی و روش پژوهش کمی است. جامعه ی آماری پژوهش کلیه اساتید و صاحب نظران آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان خراسان شمالی به تعداد 440 نفر بوده اند. نمونه ی آماری به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای  به تعداد 206 نفر بدست آمده است. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته با 51 سئوال یا گویه است. برای تحلیل داده های این پژوهش از نرم افزار SPSS و معادلات ساختاری استفاده شده است . یافته ها: یافته های تحقیق در مدل کمی عوامل موثر بر استقرار نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکی مشتمل بر 13 مقوله و 51 مولفه می باشد. بر طبق نتایج ابعاد الگوی استقرار نظام اموزش الکترونیک و اولویت بندی ان به ترتیب شامل کادر متخصص، محتوا و مطالب اموزشی، دانشجو، سخت افزار، زیر ساخت فرهنگی، زیر ساخت پداگوژیکی، زیر ساخت انسانی، الزامات، زیر ساخت اقتصادی، عوامل بیرونی، زیر ساخت اداری، زیر ساخت فناوری و مدیریت و رهبری شناسایی شد. نتیجه گیری: نتایج داده ها نشان داد که از طریق تقویت ابعاد شناسایی شده می توان نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکی را ارتقا داد.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش الکترونیکfa_IR
dc.subjectنظام آموزش الکترونیکfa_IR
dc.subjectدانشگاه علوم پزشکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleطراحی مدل کمی عوامل موثر بر استقرار نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی، واحداردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل ، ایران.fa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue3
dc.citation.spage0
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد