• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل کمی عوامل موثر بر استقرار نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکی

    (ندگان)پدیدآور
    ایمانی, اسماعیلعظیمی, محمدراستگو, اعظم
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده هدف: ظهور آموزش الکترونیکی زمینه را بیش از پیش برای کاربرد گسترده آموزش های یادگیرنده محور و سایر تغییرات در رویه های آموزشی فراهم کرده است. بنابراین، شناخت درباره سازگاری رفتار یادگیری الکترونیکی دانشجویان دانشگاه ها بسیار ضروری است. لذا پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل کمی عوامل موثر بر استقرار نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکی تدوین گردیده است. روش: استراتژی تحقیق پیمایشی و روش پژوهش کمی است. جامعه ی آماری پژوهش کلیه اساتید و صاحب نظران آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان خراسان شمالی به تعداد 440 نفر بوده اند. نمونه ی آماری به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه ای  به تعداد 206 نفر بدست آمده است. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه محقق ساخته با 51 سئوال یا گویه است. برای تحلیل داده های این پژوهش از نرم افزار SPSS و معادلات ساختاری استفاده شده است . یافته ها: یافته های تحقیق در مدل کمی عوامل موثر بر استقرار نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکی مشتمل بر 13 مقوله و 51 مولفه می باشد. بر طبق نتایج ابعاد الگوی استقرار نظام اموزش الکترونیک و اولویت بندی ان به ترتیب شامل کادر متخصص، محتوا و مطالب اموزشی، دانشجو، سخت افزار، زیر ساخت فرهنگی، زیر ساخت پداگوژیکی، زیر ساخت انسانی، الزامات، زیر ساخت اقتصادی، عوامل بیرونی، زیر ساخت اداری، زیر ساخت فناوری و مدیریت و رهبری شناسایی شد. نتیجه گیری: نتایج داده ها نشان داد که از طریق تقویت ابعاد شناسایی شده می توان نظام آموزش الکترونیک در دانشگاه های علوم پزشکی را ارتقا داد.  
    کلید واژگان
    آموزش الکترونیک
    نظام آموزش الکترونیک
    دانشگاه علوم پزشکی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2023-05-01
    1402-02-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
    استادیار گروه علوم تربیتی، واحداردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل ، ایران.

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8097-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1055491

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب