نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمندولکانی گدوک کندی, گلعذارfa_IR
dc.contributor.authorخوش‌کنش, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorشریفی, طیبهfa_IR
dc.date.accessioned1402-08-26T22:32:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-11-17T22:32:18Z
dc.date.available1402-08-26T22:32:16Zfa_IR
dc.date.available2023-11-17T22:32:18Z
dc.date.issued2023-08-01en_US
dc.date.issued1402-05-10fa_IR
dc.identifier.citationمندولکانی گدوک کندی, گلعذار, خوش‌کنش, ابوالقاسم, شریفی, طیبه. (1402). رابطه خودکارآمدی تحصیلی و سبک‌ یادگیری شناختی (نوگرا یا نوگریز) نوجوانان در دوران قرنطینه. مجله علوم پزشکی رازی, 30(5), 105-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7774-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1051746
dc.description.abstractمقدمه و هدف: سبک‌های یادگیری شناختی و خودکارآمدی تحصیلی در فرایند یادگیری تأثیر بسزای دارند. لذا هدف این مطالعه بررسی رابطه خودکارآمدی تحصیلی و سبک‌ یادگیری شناختی (نوگرا یا نوگریز) نوجوانان در دوران قرنطینه بود. روش کار: روش پژوهش کمی توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. در پژوهش حاضر نمونۀ آماری با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی تعداد 300 نفر از نوجوانان (دختر) نیمه‌دوم متوسطه، پایه نهم شهر تهران انتخاب شدند، که از این تعداد افراد در نظر گرفته شده تعداد 284 پرسشنامه قابل تجزیه و تحلیل و عاری از هرگونه اخلال به مرحله بررسی تجزیه و تحلیل آماری رسیده‌اند. از پرسشنامه‌های خودکارآمدی تحصیلی توسط مک ایلروی و بانتینگ (۲۰۰۱)، پرسشنامه سبک‌های شناختی توسط کرتون (1999) جهت جمع آوری داده ها استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار SPSS و AMOS استفاده گردید. یافته ­ها: نتایج نشان داد که خودکارآمدی تحصیلی بر سبک‌ یادگیری شناختی نوگرا نوجوانان در دوران قرنطینه با مقدار (0001/0=Sig، 155/11=t) و ضریب تأثیر (872/0=β)، خودکارآمدی تحصیلی بر سبک‌ یادگیری شناختی نوگریز نوجوانان در دوران قرنطینه با مقدار (0001/0=Sig، 672/10=t) و ضریب تأثیر (837/0=β) رابطه مثبت معناداری دارد. همچنین مدل ارتباطی تحقیق دارای برازش لازم می‌باشد. نتیجه­ گیری: با توجه به اینکه نظام آموزشی تأثیر بسزایی در ادراک خودکارآمدی دانش‌آموزان دارد، نظام آموزشی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی گردد که براساس آن؛ یادگیری درحد تسلط افراد، فرصت مساوی برای یادگیری و کم‌تر با یکدیگر مقایسه گردند.  fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectسبک‌های یادگیری شناختیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectنوجوانان.fa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleرابطه خودکارآمدی تحصیلی و سبک‌ یادگیری شناختی (نوگرا یا نوگریز) نوجوانان در دوران قرنطینهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، شهرکرد، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، شهرکرد، ایران.fa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue5
dc.citation.spage105
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد