نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبستان پیرا, مریمfa_IR
dc.contributor.authorسعید, نسیمfa_IR
dc.contributor.authorضرابیان, فروزانfa_IR
dc.date.accessioned1402-08-26T22:31:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-11-17T22:32:02Z
dc.date.available1402-08-26T22:31:58Zfa_IR
dc.date.available2023-11-17T22:32:02Z
dc.date.issued2023-07-01en_US
dc.date.issued1402-04-10fa_IR
dc.identifier.citationبستان پیرا, مریم, سعید, نسیم, ضرابیان, فروزان. (1402). ارائه مدل علّی مؤلفه‌های تشکیل دهنده یادگیری ترکیبی و تأثیر آن بر علمکرد تحصیلی مقطع متوسطه. مجله علوم پزشکی رازی, 30(4), 151-159.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8400-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1051741
dc.description.abstractزمینه و هدف: یادگیری ترکیبی، تلفیقی از رویکرد سیستمی و نگرش اقتضایی به یادگیری است. این بدان معنی است که ضمن توجه به ارتباط میان تمامی اجزا به ‌عنوان یک کل به شرایط به‌کارگیری این ابزارها در راستای تحقق بهترین نتیجه توجه ویژه ‌می‌شود. بنابراین مساله تحقیق این است که مدل علّی مؤلفه‌های تشکیل دهنده یادگیری ترکیبی و تأثیر آن بر علمکرد تحصیلی مقطع متوسطه چگونه است؟ روش کار: این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی است و از روش تحقیق ترکیبی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان حوزه مطالعات برنامه ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی، فلسفه تعلیم و تربیت، آموزش از دور و یادگیری ترکیبی بود. در این پژوهش نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شد. حجم نمونه شامل 15 نفر از اساتید حوزه مربوطه در دانشگاه پیام نور کرمان بود که به شکل نمونه­گیری گلوله برفی انتخاب شدند. با استفاده از روش دلفی تجزیه و تحلیل داده­ها انجام گردید.   یافته‌ها: نتایج نشان داد که عناصر مفهومی (بعد سازمانی، فلسفه تربیتی، نیازسنجی و اهداف)، عناصر تحلیلی (تحلیل مخاطببین، تحلیل  و عرضه محتوا، تجزیه و تحلیل محیط و رسانه­های مورد استفاده )، عناصر اجرایی (طراحی، تولید کنندگان، یادگیری و یاددهندگی و تعامل و ارتباط) و عناصر پشتیبان (عوامل پشتیبان، سیستم مدیریتی، ارزشیابی، عدالت آموزشی، سامان دهی و سازماندهی، ایجاد انگیزه و محرک، تحلیل ویژگی­های فراگیران، مدیریت آموزش و یادگیری و محیط ساخت و ساز­گرا) از عوامل تشکیل دهنده یادگیری ترکیبی و تأثیر آن بر علمکرد تحصیلی می­باشند. نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج بدست آمده، آموزش ترکیبی می­تواند تغییرات همه جانبه­ای در رشد شناخت، مهارت و نگرش یادگیرنده که نیاز به فعال بودن فراگیر در امر یادگیری دارد، به همراه داشته و باعث ارتقا عملکرد تحصیلی فراگیران شود.fa_IR
dc.format.extent809
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectیادگیری ترکیبیfa_IR
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectعملکرد تحصیلیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleارائه مدل علّی مؤلفه‌های تشکیل دهنده یادگیری ترکیبی و تأثیر آن بر علمکرد تحصیلی مقطع متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentمربی، علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue4
dc.citation.spage151
dc.citation.epage159


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد