• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 30, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل علّی مؤلفه‌های تشکیل دهنده یادگیری ترکیبی و تأثیر آن بر علمکرد تحصیلی مقطع متوسطه

    (ندگان)پدیدآور
    بستان پیرا, مریمسعید, نسیمضرابیان, فروزان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    809.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: یادگیری ترکیبی، تلفیقی از رویکرد سیستمی و نگرش اقتضایی به یادگیری است. این بدان معنی است که ضمن توجه به ارتباط میان تمامی اجزا به ‌عنوان یک کل به شرایط به‌کارگیری این ابزارها در راستای تحقق بهترین نتیجه توجه ویژه ‌می‌شود. بنابراین مساله تحقیق این است که مدل علّی مؤلفه‌های تشکیل دهنده یادگیری ترکیبی و تأثیر آن بر علمکرد تحصیلی مقطع متوسطه چگونه است؟ روش کار: این پژوهش ازنظر هدف، کاربردی است و از روش تحقیق ترکیبی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش شامل متخصصان حوزه مطالعات برنامه ریزی درسی، تکنولوژی آموزشی، فلسفه تعلیم و تربیت، آموزش از دور و یادگیری ترکیبی بود. در این پژوهش نمونه مورد نظر با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شد. حجم نمونه شامل 15 نفر از اساتید حوزه مربوطه در دانشگاه پیام نور کرمان بود که به شکل نمونه­گیری گلوله برفی انتخاب شدند. با استفاده از روش دلفی تجزیه و تحلیل داده­ها انجام گردید.   یافته‌ها: نتایج نشان داد که عناصر مفهومی (بعد سازمانی، فلسفه تربیتی، نیازسنجی و اهداف)، عناصر تحلیلی (تحلیل مخاطببین، تحلیل  و عرضه محتوا، تجزیه و تحلیل محیط و رسانه­های مورد استفاده )، عناصر اجرایی (طراحی، تولید کنندگان، یادگیری و یاددهندگی و تعامل و ارتباط) و عناصر پشتیبان (عوامل پشتیبان، سیستم مدیریتی، ارزشیابی، عدالت آموزشی، سامان دهی و سازماندهی، ایجاد انگیزه و محرک، تحلیل ویژگی­های فراگیران، مدیریت آموزش و یادگیری و محیط ساخت و ساز­گرا) از عوامل تشکیل دهنده یادگیری ترکیبی و تأثیر آن بر علمکرد تحصیلی می­باشند. نتیجه‌گیری: بر اساس نتایج بدست آمده، آموزش ترکیبی می­تواند تغییرات همه جانبه­ای در رشد شناخت، مهارت و نگرش یادگیرنده که نیاز به فعال بودن فراگیر در امر یادگیری دارد، به همراه داشته و باعث ارتقا عملکرد تحصیلی فراگیران شود.
    کلید واژگان
    یادگیری ترکیبی
    آموزش الکترونیکی
    عملکرد تحصیلی
    روانشناسی بالینی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2023-07-01
    1402-04-10
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    مربی، علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    استادیار، علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.
    استادیار، علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران.

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8400-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1051741

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب