اعتبارسنجی الگوی رفتار انتخابی مصرف غذا و نوشیدنی سالم در نوجوانان با تاکید بر بازاریابی مواد غذایی
(ندگان)پدیدآور
ثاقب, بهارهقلیپور سلیمانی, علیشاهرودی, کامبیزنوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: هدف اصلی تحقیق، اعتبارسنجی الگوی رفتار انتخابی مصرف غذا و نوشیدنی سالم در نوجوانان با تاکید بر بازاریابی مواد غذایی است.
روش کار: روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی_توسعه ای و از نظر ماهیت، توصیفی پیمایشی بود. جامعه آماری در بخش اعتبارسنجی الگوی رفتاری والدین نوجوانان بودند که با توجه به بزرگی جامعه، حجم جامعه هدف نامعین در نظر گرفته شده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران برابر 384 نفر که در نهایت تعداد 412 پرسش نامه توزیع و جمع آوری گردید. برای گردآوری دادهها از پرسش نامه 70 گونهای استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش حداقل مربعات جزئی و با استفاده از نرمافزار Smart PLS انجام شد.
یافتهها: نتایج به دست آمده موید این نکته بود که عدم اطمینان تصمیم گیری و عدمآگاهی در حوزه مصرف مواد غذایی به عنوان شرایط علی بر پدیده محوری شامل الگوی رفتاری تاثیر گذار بوده است.
نتیجهگیری: به طور کلی نتایج نشان داد الگوی رفتار انتخابی مصرف غذا و نوشیدنی سالم در نوجوانان با تاکید بر بازاریابی مواد غذایی از برازش مطلوب برخوردار میباشد.
کلید واژگان
رفتار انتخابیمصرف غذا و نوشیدنی
بازاریابی مواد غذایی
تصمیم گیری
علوم تغذیه
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2023-07-011402-04-10
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایراناستادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
شاپا
2228-70432228-7051




