نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorژیانی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, مهرنازfa_IR
dc.date.accessioned1402-08-19T20:22:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-11-10T20:22:53Z
dc.date.available1402-08-19T20:22:49Zfa_IR
dc.date.available2023-11-10T20:22:53Z
dc.date.issued2023-08-01en_US
dc.date.issued1402-05-10fa_IR
dc.identifier.citationژیانی, مریم, احمدی, مهرناز. (1402). اثر بخشی نقاشی درمانگری بر اضطراب و اختلال‌های یادگیری کودکان تک سرپرست. مجله علوم پزشکی رازی, 30(5), 25-40.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6760-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1043024
dc.description.abstractزمینه و هدف: هدف این پژوهش تعیین اثر بخشی نقاشی­درمانگری بر اضطراب و اختلال­های یادگیری کودکان تک­ سرپرست بود. روش کار: روش پژوهش طرح شبه آزمایشی پیش­آزمون – پس­آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری عبارت از دانش­آموزان دختر و پسر تک سرپرست پایه­های تحصیلی دوم تا پنجم دوره ابتدایی بودند. نمونه­های مورد مطالعه 30 دانش آموز دختر و پسر در دو گروه آزمایشی و گواه بودند که بر اساس جنس و پایه تحصیلی همتا شدند. ابزار پژوهش عبارت بودند از پرسشنامه بازنگری شده مشکلات یادگیری کلرادو (ویلکات و دیگران، 2011)، و پروتکل نقاشی درمانگری (کیس، 2020) شامل 12 جلسه تمرین نقاشی­ و زبان آموزی که با توجه به تعطیلی مدرسه­ها در بحران کرونا به صورت آنلاین اجرا شد. یافته ­ها: تحلیل نتایج پیش­آزمون و پس­آزمون نشان دادند که نقاشی­ درمانگری بر کاهش اختلال اضطراب اجتماعی، خواندن، شناخت اجتماعی، ادراک فضایی، و ریاضی دانش­آموزان ­گروه آزمایشی موثر واقع شد. نتیجه­ گیری: نتایج آزمون پیگیری پس از 8 هفته پایداری تغییرهای مثبت را تایید کرد.  fa_IR
dc.format.extent767
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectنقاشی درمانگریfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectاختلال‌های یادگیریfa_IR
dc.subjectکودکان تک سرپرستfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleاثر بخشی نقاشی درمانگری بر اضطراب و اختلال‌های یادگیری کودکان تک سرپرستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روان‌شناسی بالینی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روان‌شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue5
dc.citation.spage25
dc.citation.epage40


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد