نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتاشی شمس آبادی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorتقوایی یزدی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorنیاز آذری, کیومرثfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-13T19:04:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-09-04T19:04:40Z
dc.date.available1402-06-13T19:04:38Zfa_IR
dc.date.available2023-09-04T19:04:40Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationتاشی شمس آبادی, مریم, تقوایی یزدی, مریم, نیاز آذری, کیومرث. (1401). تأثیر کار پوشه الکترونیکی بر تفکر و سلامت روانی دستیاران دانشگاه‌های علوم پزشکی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(1), 167-178.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7687-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1033213
dc.description.abstractزمینه و هدف: کارپوشه‌ها عامل کلیدی و مهمی در یادگیری هستند و با توجه به اهمیت نقش پوشه کار الکترونیکی و منش تفکر دانشجویان، لازم است که عوامل موثر بر آن شناسایی شوند. لذا، هدف پژوهش تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منش­های تفکر و سلامت روانی در دانشگاه علوم پزشکی بود. روش کار: این مطالعه با رویکرد کیفی و کمی انجام شد. در بخش کیفی، جامعه آماری شامل 18 نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بود که از بین آن ها 13 نفر انتخاب شدند و تعداد 1665 نفر از دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وارد مطالعه شدند. بخش کمی که از بین آن ها 312 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده‌ها از پرسش نامه محقق ساخته پورتفولیو الکترونیکی با 47 سوال و گرایش های تفکر با 50 سوال استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری با استفاده شد. یافته­ها: نتایج نشان داد که کارپوشه الکترونیکی دارای 6 بعد است که از بین آن ها مهارت دارای بالاترین ضریب استاندارد و نگرش دارای بالاترین درجه همبستگی است. همچنین نتایج آزمون معادلات ساختاری نشان داد که تاثیر کارپوشه الکترونیکی بر منش های تفکر و و سلامت روانی معنی­دار شده است. نتیجه­گیری: به طور کلی می­توان بیان داشت که کارپوشه الکترونیکی بر منش تفکر و و سلامت روانی اثرگذار است. لذا، تهیه و طراحی برنامه درسی شهروند جهانی در مقاطع تحصیلی، به ویژه آموزش عالی ضرورت می‎یابد.fa_IR
dc.format.extent1267
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectکارپوشهfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectتفکرfa_IR
dc.subjectدستیاران پزشکیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتأثیر کار پوشه الکترونیکی بر تفکر و سلامت روانی دستیاران دانشگاه‌های علوم پزشکیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه مدیریت آموزشی، واحد ساری، دانشگاه آزاد اسلامی، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue1
dc.citation.spage167
dc.citation.epage178
nlai.contributor.orcid0000-0000-4929-6239
nlai.contributor.orcid0000-0003-0066-7078
nlai.contributor.orcid0000-0002-0438-5089


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد