| dc.contributor.author | مناقب, ابراهیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | امیریان زاده, مژگان | fa_IR |
| dc.contributor.author | صالحی, مسلم | fa_IR |
| dc.contributor.author | زارعی, رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-06-13T19:03:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-09-04T19:03:18Z | |
| dc.date.available | 1402-06-13T19:03:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-09-04T19:03:18Z | |
| dc.date.issued | 2023-04-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-01-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مناقب, ابراهیم, امیریان زاده, مژگان, صالحی, مسلم, زارعی, رضا. (1402). آموزش دانشجویان پرستاری: مقایسه دو روش آموزش به روش چند رسانه ای و آموزش به روش سخنرانی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 201-0. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-7088-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1033188 | |
| dc.description.abstract | چکیده
زمینه و هدف: امروزه دو روش رایج سخنرانی و چند رسانه ای در آموزش پرستاری وجود دارد. مطالعه حاضــر با هدف مقایسه تاثیر روش آموزش به روش سخنرانی و آموزش به روش چند رسانه ای در دانشجویان دانشکده پرستاری شیراز می باشد.
روش کار:این مطالعه به صورت نیمه تجربی انجام گرفت.نمونه مورد مطالعه ، با روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشجویان دانشکده پرستاری شیراز که درس اخلاق حرفه ای را اخذ کرده بودند، انتخاب شدند .برای گروه آزمایش از روش آموزش به روش چند رسانه ای و برای گروه گواه از روش سخنرانی جهت تدریس استفاده شد.دانشجویان دو گروه ،پرسشنامه محقق ساخته ارتباط موثر را قبل و بعد اجرای آموزش تکمیل کردند.اطلاعات با نرم افزار spss نسخه 24 ،تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها:میانگین نمرات پس آزمون پس از اتمام دوره در گروه آزمایش برابر با 39/75 و انحراف معیار 74/8 است و همچنین این مقدار برای گروه گواه 88/71 و انحراف معیار 26/8 می باشد. بنابراین با توجه به اینکه میانگین پس آزمون در گروه آزمایش بالاتر از میانگین گروه گواه بوده و بر اساس تی بدست آمده 09/2 در درجه آزادی 97 تفاوت معنی داری در سطح 05/0 p< بین دو نمره پس آزمون در دوگروه آزمایش و کنترل بود.
نتیجه گیری: استفاده از روش آموزش چند رسانه ای نسبت به روش های سنتی مانند سخنرانی ،تاثیر بیشتری بر ارتباط موثر دانشجویان پرستاری دارد و پیشنهاد می گردد که مراکز آموزشی علوم پزشکی برای تدریس از این روش آموزشی استفاده کنند.
واژگان کلیدی: آموزش چند رسانه ای ، سخنرانی ،ارتباط موثر ، پرستاری ، اخلاق حرفه ای. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | آموزش چند رسانه ای | fa_IR |
| dc.subject | سخنرانی | fa_IR |
| dc.subject | ارتباط موثر | fa_IR |
| dc.subject | پرستاری | fa_IR |
| dc.subject | اخلاق حرفه ای. | fa_IR |
| dc.subject | آموزش پزشکی | fa_IR |
| dc.title | آموزش دانشجویان پرستاری: مقایسه دو روش آموزش به روش چند رسانه ای و آموزش به روش سخنرانی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد مرودشت | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد مرودشت | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد مرودشت | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه آزاد مرودشت | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 201 | |
| dc.citation.epage | 0 | |