نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمناقب, ابراهیمfa_IR
dc.contributor.authorامیریان زاده, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorصالحی, مسلمfa_IR
dc.contributor.authorزارعی, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-13T19:03:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-09-04T19:03:18Z
dc.date.available1402-06-13T19:03:10Zfa_IR
dc.date.available2023-09-04T19:03:18Z
dc.date.issued2023-04-01en_US
dc.date.issued1402-01-12fa_IR
dc.identifier.citationمناقب, ابراهیم, امیریان زاده, مژگان, صالحی, مسلم, زارعی, رضا. (1402). آموزش دانشجویان پرستاری: مقایسه دو روش آموزش به روش چند رسانه ای و آموزش به روش سخنرانی. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 201-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-7088-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1033188
dc.description.abstractچکیده زمینه و هدف: امروزه دو روش رایج  سخنرانی و چند رسانه ای در آموزش پرستاری وجود دارد. مطالعه حاضــر با هدف مقایسه  تاثیر  روش آموزش به روش سخنرانی  و آموزش به روش چند رسانه ای در دانشجویان دانشکده پرستاری شیراز می باشد. روش کار:این مطالعه به صورت نیمه تجربی انجام گرفت.نمونه مورد مطالعه ،  با روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشجویان دانشکده پرستاری شیراز که درس اخلاق حرفه ای را اخذ کرده بودند، انتخاب شدند .برای گروه آزمایش از روش آموزش به روش چند رسانه ای و برای گروه گواه از روش سخنرانی جهت تدریس استفاده شد.دانشجویان  دو گروه ،پرسشنامه محقق ساخته ارتباط موثر را  قبل و بعد اجرای آموزش تکمیل کردند.اطلاعات با نرم افزار spss نسخه 24 ،تجزیه و تحلیل شد. یافته ها:میانگین نمرات پس آزمون پس از اتمام دوره در گروه آزمایش برابر با 39/75 و انحراف معیار 74/8 است  و همچنین این مقدار برای گروه گواه 88/71 و انحراف معیار 26/8 می باشد. بنابراین  با توجه به اینکه میانگین پس آزمون در گروه آزمایش  بالاتر از میانگین گروه گواه بوده و بر اساس تی بدست آمده 09/2 در درجه آزادی 97 تفاوت معنی داری در سطح 05/0 p<  بین دو نمره پس آزمون در دوگروه آزمایش و کنترل بود. نتیجه گیری: استفاده از روش آموزش چند رسانه ای نسبت به روش های سنتی مانند سخنرانی ،تاثیر بیشتری بر ارتباط موثر دانشجویان پرستاری دارد و پیشنهاد می گردد که مراکز آموزشی علوم پزشکی برای تدریس از این روش آموزشی استفاده کنند.  واژگان کلیدی: آموزش چند رسانه ای ، سخنرانی ،ارتباط موثر ، پرستاری ، اخلاق حرفه ای.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش چند رسانه ایfa_IR
dc.subjectسخنرانیfa_IR
dc.subjectارتباط موثرfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.subjectاخلاق حرفه ای.fa_IR
dc.subjectآموزش پزشکیfa_IR
dc.titleآموزش دانشجویان پرستاری: مقایسه دو روش آموزش به روش چند رسانه ای و آموزش به روش سخنرانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد مرودشتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد مرودشتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد مرودشتfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه آزاد مرودشتfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue2
dc.citation.spage201
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد