آموزش دانشجویان پرستاری: مقایسه دو روش آموزش به روش چند رسانه ای و آموزش به روش سخنرانی
(ندگان)پدیدآور
مناقب, ابراهیمامیریان زاده, مژگانصالحی, مسلمزارعی, رضا
نوع مدرک
Textپژوهشي
زبان مدرک
فارسیچکیده
چکیده
زمینه و هدف: امروزه دو روش رایج سخنرانی و چند رسانه ای در آموزش پرستاری وجود دارد. مطالعه حاضــر با هدف مقایسه تاثیر روش آموزش به روش سخنرانی و آموزش به روش چند رسانه ای در دانشجویان دانشکده پرستاری شیراز می باشد.
روش کار:این مطالعه به صورت نیمه تجربی انجام گرفت.نمونه مورد مطالعه ، با روش نمونه گیری تصادفی از بین دانشجویان دانشکده پرستاری شیراز که درس اخلاق حرفه ای را اخذ کرده بودند، انتخاب شدند .برای گروه آزمایش از روش آموزش به روش چند رسانه ای و برای گروه گواه از روش سخنرانی جهت تدریس استفاده شد.دانشجویان دو گروه ،پرسشنامه محقق ساخته ارتباط موثر را قبل و بعد اجرای آموزش تکمیل کردند.اطلاعات با نرم افزار spss نسخه 24 ،تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها:میانگین نمرات پس آزمون پس از اتمام دوره در گروه آزمایش برابر با 39/75 و انحراف معیار 74/8 است و همچنین این مقدار برای گروه گواه 88/71 و انحراف معیار 26/8 می باشد. بنابراین با توجه به اینکه میانگین پس آزمون در گروه آزمایش بالاتر از میانگین گروه گواه بوده و بر اساس تی بدست آمده 09/2 در درجه آزادی 97 تفاوت معنی داری در سطح 05/0 p
کلید واژگان
آموزش چند رسانه ایسخنرانی
ارتباط موثر
پرستاری
اخلاق حرفه ای.
آموزش پزشکی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2023-04-011402-01-12
ناشر
دانشگاه علوم پزشکی ایرانسازمان پدید آورنده
دانشگاه آزاد مرودشتدانشگاه آزاد مرودشت
دانشگاه آزاد مرودشت
دانشگاه آزاد مرودشت
شاپا
2228-70432228-7051
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388)
ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)تأمین و ارائهء خدمات مشاورهای و توانبخشی مورد نیاز برای دانشآموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛ اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیتها و وجود برخی نگرشهای نامناسب در مورد فراگیرسازی آموزش و پرورش برای کودکان و ...
-
تأثیر مؤلفههای پدیدهی جهانیشدن بر برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی
سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دورهی راهنمایی بر مبنای مؤلفههای پدیده جهانیشدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...
-
ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380)
ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)در فایل منابع موجود می باشد



