نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنعیمی, ساراfa_IR
dc.contributor.authorمینایی, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorنیوشا, بهشتهfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-13T19:02:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-09-04T19:03:01Z
dc.date.available1402-06-13T19:02:59Zfa_IR
dc.date.available2023-09-04T19:03:01Z
dc.date.issued2023-04-01en_US
dc.date.issued1402-01-12fa_IR
dc.identifier.citationنعیمی, سارا, مینایی, اصغر, نیوشا, بهشته. (1402). پیش‌بینی خودکارآمدی ریاضی با خودتنظیمی در دانش‎آموزان شهر ساوه. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 194-0.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8132-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1033182
dc.description.abstractزمینه و هدف: راهبردهای یادگیری و خودتنظیمی یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر کیفیت یادگیری است. پژوهش حاضر با هدف پیش‌بینی خودکارآمدی ریاضی بر اساس فرایندهای خودتنظیمی و تعیین روایی همگرای پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با مقیاس منبع خودکارآمدی ریاضی بود. روش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی مقطعی و همبستگی است. برای این منظور پس از ترجمه و آماده‌سازی پرسشنامه‎های مذکور و ارسال آن با ایمیل به 1480 دانش‎آموز یا والدین آن­ها، تعداد 610 دانش‎آموز در این پژوهش شرکت کردند. پس از تکمیل پرسشنامه‎های  مقیاس منابع خودکارآمدی ریاضی (آشر و پاخارس، 2008) و پرسشنامه خودتنظیمی کلری، 2006) داده­ها با استفاده از روش­های همبستگی و رگرسیون تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد که خودتنظیمی پیش­بینی­کننده خودکارآمدی ریاضی دانش‎آموزان بود (05/0=p ,76/0=β). همچنین پرسشنامه خودتنظیمی با پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی روایی همگرایی به میزان 874/0 داشت. نتیجه‌گیری: بنابراین با توجه به یافته‌های پژوهش می‌توان گفت راهبردهای خودتنظیمی پیش­بینی­کننده خودکارآمدی ریاضی دانش‎آموزان است؛ همچنین پرسشنامه خودتنظیمی (فرم دانش‎آموز) از روایی همگرای بالایی با مقیاس منابع خودکارآمدی ریاضی دارد و می‌توان از این پرسشنامه در فعالیت‌های پژوهشی استفاده نمودfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectخودتنظیمیfa_IR
dc.subjectروایی همگراییfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleپیش‌بینی خودکارآمدی ریاضی با خودتنظیمی در دانش‎آموزان شهر ساوهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه، ساوه، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار روانشناسی، گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه، ساوه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue2
dc.citation.spage194
dc.citation.epage0


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد