| dc.contributor.author | نعیمی, سارا | fa_IR |
| dc.contributor.author | مینایی, اصغر | fa_IR |
| dc.contributor.author | نیوشا, بهشته | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-06-13T19:02:59Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-09-04T19:03:01Z | |
| dc.date.available | 1402-06-13T19:02:59Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-09-04T19:03:01Z | |
| dc.date.issued | 2023-04-01 | en_US |
| dc.date.issued | 1402-01-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نعیمی, سارا, مینایی, اصغر, نیوشا, بهشته. (1402). پیشبینی خودکارآمدی ریاضی با خودتنظیمی در دانشآموزان شهر ساوه. مجله علوم پزشکی رازی, 30(2), 194-0. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-7043 | |
| dc.identifier.issn | 2228-7051 | |
| dc.identifier.uri | http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8132-fa.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1033182 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: راهبردهای یادگیری و خودتنظیمی یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر کیفیت یادگیری است. پژوهش حاضر با هدف پیشبینی خودکارآمدی ریاضی بر اساس فرایندهای خودتنظیمی و تعیین روایی همگرای پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی با مقیاس منبع خودکارآمدی ریاضی بود.
روش: این پژوهش یک مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی مقطعی و همبستگی است. برای این منظور پس از ترجمه و آمادهسازی پرسشنامههای مذکور و ارسال آن با ایمیل به 1480 دانشآموز یا والدین آنها، تعداد 610 دانشآموز در این پژوهش شرکت کردند. پس از تکمیل پرسشنامههای مقیاس منابع خودکارآمدی ریاضی (آشر و پاخارس، 2008) و پرسشنامه خودتنظیمی کلری، 2006) دادهها با استفاده از روشهای همبستگی و رگرسیون تحلیل شدند.
یافتهها: نتایج نشان داد که خودتنظیمی پیشبینیکننده خودکارآمدی ریاضی دانشآموزان بود (05/0=p ,76/0=β). همچنین پرسشنامه خودتنظیمی با پرسشنامه خودکارآمدی ریاضی روایی همگرایی به میزان 874/0 داشت.
نتیجهگیری: بنابراین با توجه به یافتههای پژوهش میتوان گفت راهبردهای خودتنظیمی پیشبینیکننده خودکارآمدی ریاضی دانشآموزان است؛ همچنین پرسشنامه خودتنظیمی (فرم دانشآموز) از روایی همگرای بالایی با مقیاس منابع خودکارآمدی ریاضی دارد و میتوان از این پرسشنامه در فعالیتهای پژوهشی استفاده نمود | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مجله علوم پزشکی رازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Razi Journal of Medical Sciences | en_US |
| dc.subject | خودتنظیمی | fa_IR |
| dc.subject | روایی همگرایی | fa_IR |
| dc.subject | خودکارآمدی | fa_IR |
| dc.subject | روانشناسی بالینی | fa_IR |
| dc.title | پیشبینی خودکارآمدی ریاضی با خودتنظیمی در دانشآموزان شهر ساوه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشي | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه، ساوه، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار روانشناسی، گروه روانشناسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه، ساوه، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 30 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 194 | |
| dc.citation.epage | 0 | |