نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرحیمی اصیل, مهوشfa_IR
dc.contributor.authorزهراکار, کیانوشfa_IR
dc.contributor.authorمحسن زاده, فرشادfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-09T11:18:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-31T11:18:33Z
dc.date.available1402-06-09T11:18:33Zfa_IR
dc.date.available2023-08-31T11:18:33Z
dc.date.issued2022-05-22en_US
dc.date.issued1401-03-01fa_IR
dc.date.submitted2022-05-12en_US
dc.date.submitted1401-02-22fa_IR
dc.identifier.citationرحیمی اصیل, مهوش, زهراکار, کیانوش, محسن زاده, فرشاد. (1401). اثربخشی نظریه انتخاب بر خودکارآمدی و اهمال‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان دختر. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 65(2)doi: 10.22038/mjms.2022.65519.3849fa_IR
dc.identifier.issn1735-4013
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.65519.3849
dc.identifier.urihttps://mjms.mums.ac.ir/article_20480.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1027993
dc.description.abstractمقدمه: این پژوهش با هدف تعیین اثربخشی نظریه انتخاب بر خودکارآمدی و اهمال‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان دختر انجام شد. روش کار: در این پژوهش از روش پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون با گروه کنترل و مرحلة پیگیری دو ماهه استفاده شد. جامعة آماری شامل دانش‌آموزان دختر پایه‌ی نهم شهرستان کوهدشت در سال 1399 بود که نمونه مورد نظر از میان آنها با روش نمونه‌گیری دردسترس انتخاب گردید و با انجام غربالگری و اجرای پرسشنامة خودکارآمدی شرر (1982) و اهمال‌کاری تحصیلی سولمون و راثبلوم (1984) 30 نفر از دانش‌آموزان حائز شرایط انتخاب شده و به‌طور تصادفی در گروه‌ آزمایش و کنترل قرار گرفتند. سپس دانشآموزان گروه آزمایش 8 جلسه نظریه انتخاب دریافت نمودند و نتایج آنها از طریق تحلیل واریانس با اندازه‌گیری مکرر مورد بررسی قرار گرفت. نتایج: یافته‌های پژوهش نشان داد که که میانگین نمرات پس‌آزمون و آزمون پیگیری خودکارآمدی در گروه آزمایش افزایش و کاهمال کاری تحصیلی افزایش پیدا کرد و نتایج تحلیل واریانس اندازه‌گیری مکرر نشان داد که مداخله نظریه انتخاب بر افزایش خودکارآمدی و کاهش اهمال کاری تحصیلی دانش‌آموزان اثربخش است (001/p< ).نتیجه‌گیری: می‌توان از مداخله نظریه انتخاب به منظور موفقیت و بهبود فرایند تحصیل دانش‌آموزان استفاده کرد.fa_IR
dc.format.extent717
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofمجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهدfa_IR
dc.relation.ispartofmedical journal of mashhad university of medical sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22038/mjms.2022.65519.3849
dc.subjectنظریه انتخابfa_IR
dc.subjectواقعیت درمانیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectاهمال‌کاری تحصیلیfa_IR
dc.titleاثربخشی نظریه انتخاب بر خودکارآمدی و اهمال‌کاری تحصیلی دانش‌آموزان دخترfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مشاوره و راهنمایی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی، دانشگاه خوارزمی، کرج، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی، دانشگاه خوارزمی، کرج، ایرانfa_IR
dc.citation.volume65
dc.citation.issue2
nlai.contributor.orcid1111111111111111
nlai.contributor.orcid0000-0000-0000-0000


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد