• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    • دوره 64, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    • دوره 64, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش فناوری اطلاعات در طراحی مدل بازاریابی گردشگری پزشکی (رویکرد ترکیبی)

    (ندگان)پدیدآور
    خاتم نژاد آتشگاه, سید یاشارتوفیقی اقدم میانجی, مائدهمنصوری, سید حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.337 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: امروزه فناوری اطلاعات نقش بزرگی را در توسعه گردشگری پزشکی ایفا می کند و تهیه بهترین امکانات درمانی برای متخصصان پزشکی، امری حیاتی شده است. هدف اصلی این پژوهش نقش فناوری اطلاعات در طراحی مدل بازاریابی گردشگری پزشکی رویکرد ترکیبی است.روش کار: در این تحقیق پژوهشگر از رویکرد ترکیبی استفاده کرده است. برای این منظور، در مطالعه اول، برای شناخت مؤلفه‌ های فناوری اطلاعات در طراحی مدل بازاریابی گردشگری پزشکی رویکرد ترکیبی از رویکرد داده بنیاد و در مطالعه دوم، به آزمون مدل با استفاده از روش کمی پرداخته شده است. ابزار جمع‌آوری داده ‌های مورد نیاز در مطالعه اول، پروتکل و مصاحبه عمیق، با ده مدیر بیمارستان بین المللی و در مرحله بعد، داده‌های مورد نیاز بین 384 بیمار توزیع و نتایج توسط نرم افزار ایموس تحلیل ‌شده است.نتایج: محقق با انجام ده مصاحبه به اشباع نظری و در نهایت 180 کد باز استخراج و بر اساس دیدگاه اشتروس و کوربین تحلیل و نتایج را در قالب شش بعد اصلی و بیست بعد فرعی ارائه شده است.نتیجه‌گیری: محقق تحقیق خود را در قالب یک مدل شامل شش بعد، کیفیت خدمات، بسته درمانی مناسب، اعتماد به برند، بازاریابی گردشگری پزشکی، وفاداری به برند و نهایتا فناوری اطلاعات و بیست بعد فرعی ارائه کرده است.نتایج تحقیق نشان داده است که کیفیت خدمات؛ تجهیزات بیمارستان، همدلی،  اطمینان به کادر درمان و پاسخگویی تاثیر مثبت و معناداری بر افزایش وفاداری به برند بیمارستان و مراکز درمانی گردشگری پزشکی دارد.
    کلید واژگان
    فناوری اطلاعات
    بازاریابی
    گردشگری
    گردشگری پزشکی
    داده بنیاد
    رویکرد ترکیبی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2021-05-22
    1400-03-01
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی مشهد
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول)
    دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت فناوری اطلاعات، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران

    شاپا
    1735-4013
    URI
    https://dx.doi.org/10.22038/mjms.2021.22586
    https://mjms.mums.ac.ir/article_22586.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1027985

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب