نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی, محبوبهfa_IR
dc.contributor.authorباقری, نسرینfa_IR
dc.contributor.authorحسنی ابهریان, پیمانfa_IR
dc.contributor.authorصابری, هدیهfa_IR
dc.date.accessioned1402-06-07T02:18:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-29T02:18:01Z
dc.date.available1402-06-07T02:18:00Zfa_IR
dc.date.available2023-08-29T02:18:01Z
dc.date.issued2023-05-01en_US
dc.date.issued1402-02-11fa_IR
dc.identifier.citationکریمی, محبوبه, باقری, نسرین, حسنی ابهریان, پیمان, صابری, هدیه. (1402). مقایسه اثربخشی مداخلات مبتنی بر بازخورد عصبی و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم بر توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضیات دانش آموزان. فصلنامه علوم پزشکی, 33(2), 162-173.fa_IR
dc.identifier.issn1023-5922
dc.identifier.issn2008-3386
dc.identifier.urihttp://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-2051-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1026282
dc.description.abstractسابقه و هدف: توجه به سلامت روان و کارکرد شناختی مطلوب کودکان و نوجوانان از اهمیت زیادی در جوامع برخوردار است. از این رو، پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی نوروفیدبک و تحریک الکتریکی فراجمجمه­ای بر مهارت­های توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضی دانش آموزان صورت گرفت. روش بررسی: این پژوهش شبه آزمایشی و به صورت پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری یک ماهه با گروه کنترل انجام شد. تعداد 51 دانش آموز به عنوان حجم نمونه تعیین شدند که به صورت تصادفی در سه گروه 17 نفره، شامل دو گروه آزمایش نوروفیدبک و  تحریک الکتریکی فراجمجمه­ای و گروه کنترل جایگزین شدند. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان 8 تا 16 ساله شهر تهران در سال 1400 تشکیل دادند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل نرم افزار  IVA-2 و آزمون پیشرفت ریاضی دکتر عسگری بود. برای تحلیل داده­ها از آزمون تحلیل واریانس مختلط استفاده شد.  یافته­ها: نتایج این تحقیق نشان داد  نوروفیدبک و تحریک الکتریکی فراجمجمه­ای هر دو بر افزایش و بهبود توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضی موثر بودند. نتیجه­گیری: بر اساس یافته­ها می­توان نتیجه گرفت نوروفیدبک و تحریک الکتریکی فراجمجمه­ای بر بهبود مهارت­های توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضی دانش آموزان موثر است. یافته­های مذکور می­تواند برای انتخاب نوع درمان یاریگر درمانگران باشدfa_IR
dc.format.extent395
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهرانfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم پزشکیfa_IR
dc.relation.ispartofMEDICAL SCIENCES JOURNALen_US
dc.subjectنوروفیدبکfa_IR
dc.subjectتحریک الکتریکی فراجمجمه ایfa_IR
dc.subjectمهارتهای توجهfa_IR
dc.subjectتمرکزfa_IR
dc.subjectپیشرفت ریاضیfa_IR
dc.subjectروانشناسیfa_IR
dc.titleمقایسه اثربخشی مداخلات مبتنی بر بازخورد عصبی و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم بر توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضیات دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeنيمه آزمايشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، موسسه آموزش عالی علوم شناختی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایرانfa_IR
dc.citation.volume33
dc.citation.issue2
dc.citation.spage162
dc.citation.epage173


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد