• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 33, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علوم پزشکی
    • دوره 33, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه اثربخشی مداخلات مبتنی بر بازخورد عصبی و تحریک الکتریکی فراجمجمه ای با جریان مستقیم بر توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضیات دانش آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی, محبوبهباقری, نسرینحسنی ابهریان, پیمانصابری, هدیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    395.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    نيمه آزمايشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سابقه و هدف: توجه به سلامت روان و کارکرد شناختی مطلوب کودکان و نوجوانان از اهمیت زیادی در جوامع برخوردار است. از این رو، پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی نوروفیدبک و تحریک الکتریکی فراجمجمه­ای بر مهارت­های توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضی دانش آموزان صورت گرفت. روش بررسی: این پژوهش شبه آزمایشی و به صورت پیش آزمون، پس آزمون و پیگیری یک ماهه با گروه کنترل انجام شد. تعداد 51 دانش آموز به عنوان حجم نمونه تعیین شدند که به صورت تصادفی در سه گروه 17 نفره، شامل دو گروه آزمایش نوروفیدبک و  تحریک الکتریکی فراجمجمه­ای و گروه کنترل جایگزین شدند. جامعه آماری پژوهش را کلیه دانش آموزان 8 تا 16 ساله شهر تهران در سال 1400 تشکیل دادند. ابزار جمع آوری اطلاعات شامل نرم افزار  IVA-2 و آزمون پیشرفت ریاضی دکتر عسگری بود. برای تحلیل داده­ها از آزمون تحلیل واریانس مختلط استفاده شد.  یافته­ها: نتایج این تحقیق نشان داد  نوروفیدبک و تحریک الکتریکی فراجمجمه­ای هر دو بر افزایش و بهبود توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضی موثر بودند. نتیجه­گیری: بر اساس یافته­ها می­توان نتیجه گرفت نوروفیدبک و تحریک الکتریکی فراجمجمه­ای بر بهبود مهارت­های توجه و تمرکز و پیشرفت ریاضی دانش آموزان موثر است. یافته­های مذکور می­تواند برای انتخاب نوع درمان یاریگر درمانگران باشد
    کلید واژگان
    نوروفیدبک
    تحریک الکتریکی فراجمجمه ای
    مهارتهای توجه
    تمرکز
    پیشرفت ریاضی
    روانشناسی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2023-05-01
    1402-02-11
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری روانشناسی عمومی، گروه روانشناسی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
    استادیار، گروه روانشناسی، واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران
    استادیار، موسسه آموزش عالی علوم شناختی، تهران، ایران
    استادیار، گروه روانشناسی، واحدرودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، رودهن، ایران

    شاپا
    1023-5922
    2008-3386
    URI
    http://tmuj.iautmu.ac.ir/article-1-2051-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1026282

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب