نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدآبادی, سمیهfa_IR
dc.contributor.authorصداقتی, پریساfa_IR
dc.date.accessioned1402-05-27T08:17:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-18T08:17:53Z
dc.date.available1402-05-27T08:17:45Zfa_IR
dc.date.available2023-08-18T08:17:53Z
dc.date.issued2023-05-01en_US
dc.date.issued1402-02-11fa_IR
dc.identifier.citationاحمدآبادی, سمیه, صداقتی, پریسا. (1402). نقش پیش‌بینی‌کننده اضطراب ناشی از کرونا و سطوح فعالیت بدنی بر اختلال خوردن دانشجویان در دوران پاندمی کرونا. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 27(3), 278-287. doi: 10.48307/FMSJ.2023.27.3.278fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.48307/FMSJ.2023.27.3.278
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-4766-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1020205
dc.description.abstractسابقه و هدف: اختلال خوردن یکی از شایع‌ترین اختلالات گزارش شده در بین دختران نوجوان و جوان است. هدف پژوهش حاضر تعیین ارتباط ﺑﻴﻦ اختلال خوردن (نگرش تغذیه‌ای) با دانش تغذیه ­ای، سطح فعالیت بدنی و اضطراب ناشی از کرونا در دانشجویان دختر بود. مواد و روش­ ها: پژوهش حاضر از نوع مقطعی همبستگی بود. جامعه‌ آماری شامل دانشجویان دختران دانشگاه فرهنگیان مشهد، پردیس شهید هاشمی نژاد (655 نفر) در سال تحصیلی 1399-1400 بود که از بین آنها تعداد 247 دانشجوی دختر به ­طور تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه ­های مربوط به دانش تغذیه، اختلال خوردن، اضطراب ناشی از کرونا، سطح فعالیت بدنی و شاخص­های آنتروپومتریکی وابسته به سلامتی را تکمیل کردند. آزمون ­های کولموگراف اسمیرنوف، پیرسون و رگرسیون خطی با نرم افزار SPSS ویرایش 21 استفاده شد. نتایج: بین اختلال خوردن با اضطراب ناشی از کرونا و سطح فعالیت بدنی رابطه معناداری وجود داشت (0/01˂P). نتایج رگرسیون خطی نشان داد اضطراب ناشی از کرونا می­تواند پیش‌بینی‌کننده اختلالات خوردن در دانشجویان دختر باشد (0/01 ˂P). با وجود ارتباط منفی معنادار بین اختلال خوردن با سطح فعالیت بدنی، با این حال، مدل رگرسیونی نشان داد که سطح فعالیت بدنی نمی­تواند پیش‌بینی‌کننده اختلال خوردن در این افراد باشد (0/05˂P). نتیجه‌گیری: در شرایط بحرانی مانند همه‌گیری کرونا، افزایش سطح اضطراب موجب شیوع بالاتر اختلالات خوردن می­شود. به­نظر می­رسد کاهش سطح اضطراب و شیوه­ های کنترل اضطراب می­ تواند به بهبود اختلالات خوردن در دانشجویان دختر کمک کند.fa_IR
dc.format.extent332
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.48307/FMSJ.2023.27.3.278
dc.subjectاختلال خوردنfa_IR
dc.subjectدانش تغذیهfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.subjectکووید-19fa_IR
dc.subjectفعالیت ورزشیfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleنقش پیش‌بینی‌کننده اضطراب ناشی از کرونا و سطوح فعالیت بدنی بر اختلال خوردن دانشجویان در دوران پاندمی کروناfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزش تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه گیلان، رشت، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue3
dc.citation.spage278
dc.citation.epage287


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد