نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطالب نیا, زهراfa_IR
dc.contributor.authorمعصومی, فریباfa_IR
dc.contributor.authorرنجبر, ملیحهfa_IR
dc.contributor.authorمغرور, مژگانfa_IR
dc.contributor.authorکشاورز اخلاقی, امیرعباسfa_IR
dc.date.accessioned1402-05-25T07:10:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-16T07:10:26Z
dc.date.available1402-05-25T07:10:25Zfa_IR
dc.date.available2023-08-16T07:10:26Z
dc.date.issued2022-12-01en_US
dc.date.issued1401-09-10fa_IR
dc.identifier.citationطالب نیا, زهرا, معصومی, فریبا, رنجبر, ملیحه, مغرور, مژگان, کشاورز اخلاقی, امیرعباس. (1401). تجربه اجرای برنامه پرستار خوشامدگو در مرکز روان‌پزشکی ایران: برنامه بهبود کیفیت. نشریه پرستاری ایران, 35(139), 520-533. doi: 10.32598/ijn.35.139.3170fa_IR
dc.identifier.issn2008-5923
dc.identifier.issn2008-5931
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.35.139.3170
dc.identifier.urihttp://ijn.iums.ac.ir/article-1-3625-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1018761
dc.description.abstractزمینه و هدف باتوجه‌به سودمندی‌هایی که یک محیط خوشامدگو می‌تواند داشته باشد، دفتر پرستاری مرکز روانپزشکی ایران تصمیم گرفت ایده پرستار خوشامدگو را برای بیماران با اختلالات روانی و خانواده های آن‌ها اجرا کند.  روش بررسی واحد خوشامدگویی مرکز از شهریور سال 1396 به‌صورت رسمی راه اندازی و شروع به فعالیت کرد. پرستار خوشامدگو ابتدا خود را به مددجو و خانواده معرفی و در صورت آماده بودن شرایط، به معرفی مرکز، اهداف بستری و آشناسازی با فضای مرکز، نحوه دسترسی به روان‌پزشکان، مقررات ملاقات و مقررات حین بستری می پرداخت. این برنامه، با آشناسازی مراجعین با مقررات بیمارستان، منشور حقوق بیماران، تیم درمان، امکانات رفاهی، بخش های بستری، واحد الکتروشوک، درمانگاه و مددکاری مرکز و رسیدگی به شکایات و انتقادات ادامه می‌یافت. به منظور ارزیابی درونی فرم نظرسنجی با طرح 5 سؤال بازپاسخ و بدون ذکر مشخصات جمعیت‌شناختی طراحی و در بخش‌ها توزیع شد. پاسخ‌های مشارکت‌کنندگان جمع‌آوری و به‌روش تحلیل محتوا مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نتایج ارزیابی درونی نشان داد 92 درصد بیماران و خانواده های آن‌ها از اجرای پرستار خوشامدگو رضایت داشتند و اجرای برنامه را بسیارخوب و عالی ارزیابی کردند. نیمی از بیماران و خانواده آن‌ها ( درصد) معتقد بودند بعضی پرستارها دلسوز و بعضی بی‌توجه‌اند و به مشکلات خوب رسیدگی نمی‌کنند و فکر می‌کردند روان‌پزشک و روان‌شناس وقت زیادی برای بیمار ندارند و ویزیت پزشک‌ها خیلی دیر به دیر انجام می‌شود.  نتیجه‌گیری پاسخ بیماران و خانواده‌های آنان به سؤالات طرح‌شده در برنامه پرستار خوشامدگو نشان داد که به‌طورکلی بیماران و خانواده‌های آنان از این برنامه رضایت داشتند. ازنظر نویسندگان گزارش این تجربه به‌عنوان یک ایده نو می‌تواند انگیزه لازم را برای اجرای آن در سایر مراکز روان‌پزشکی و غیر روان‌پزشکی فراهم کند. fa_IR
dc.format.extent6749
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه پرستاری ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIran Journal of Nursingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.32598/ijn.35.139.3170
dc.subjectروان‌پرستاریfa_IR
dc.subjectخدمات مراقبت روانیfa_IR
dc.subjectبهبود کیفیتfa_IR
dc.subjectایرانfa_IR
dc.subjectپرستاریfa_IR
dc.titleتجربه اجرای برنامه پرستار خوشامدگو در مرکز روان‌پزشکی ایران: برنامه بهبود کیفیتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeگزارش موردfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، مدیر خدمات پرستاری، مرکز روانپزشکی ایران، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، سرپرست مرکز روانپزشکی ایران، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، سرپرست مرکز روانپزشکی ایران، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه پرستاری، سرپرست مرکز روانپزشکی ایران، دانشگاه علوم‌پزشکی ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانپزشکی، رئیس مرکز روانپزشکی ایران، دانشگاه علوم‌پزشکی‌ ایران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume35
dc.citation.issue139
dc.citation.spage520
dc.citation.epage533


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد