نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشهابی کاسب, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorهمبوشی, لالهfa_IR
dc.date.accessioned1402-05-23T20:46:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-14T20:46:40Z
dc.date.available1402-05-23T20:46:32Zfa_IR
dc.date.available2023-08-14T20:46:40Z
dc.date.issued2023-01-01en_US
dc.date.issued1401-10-11fa_IR
dc.identifier.citationشهابی کاسب, طیبه, همبوشی, لاله. (1401). واکاوی تجارب زیسته دانش‌آموزان از آموزش غیرحضوری درس تربیت‌بدنی در همه‌گیری کووید 19: مطالعه پدیدارشناسی. مجله علوم پزشکی رازی, 29(11), 424-435.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-8084-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1017767
dc.description.abstractزمینه و هدف: با توجه به خصوصیت بیماری­زایی ویروس کرونا، اقدامات احتیاطی همه‌گیری به نام فاصله‌گذاری اجتماعی در بسیاری از ارتباطات ازجمله حضور دانش‌آموزان در مدرسه انجام شد که این امر از بسیاری جهات مشکلات فراوانی را برای دانش آموزان فراهم کرد. هدف از پژوهش حاضر  واکاوی تجارب زیسته دانش‌آموزان از آموزش غیرحضوری درس تربیت‌بدنی در همه‌گیری کووید 19 می‌باشد. روش کار: جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم منطقه توحید شهر در شهرستان سبزوار تشکیل می‌دهند؛ که از بین این افراد از ۳۰ دانش‌آموز  بر اساس روش اشباع مقوله، مصاحبه انجام پذیرفت. جهت انجام تحلیل موضوعی، متن مصاحبه با شرکت کنندگان ضبط و توسط محققین نسخه‌برداری شد. مدت‌زمان مصاحبه با هر یک از شرکت کنندگان 30 تا 40 دقیقه در نظر گرفته شد. جهت تجزیه‌ و تحلیل کیفی از روش ۷ مرحله‌ای کلایزی استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش حاضر نشان داد تسهیل یادگیری مهارت‌های حرکتی، آشنایی با مفاهیم و کاربردهای فضای مجازی، کاهش استرس ناشی از کرونا، عدم ترس از ارزیابی منفی، پایبندی و تعهد به ورزش و ترویج و اشاعه مفاهیم سلامت و بهداشت از مضامین اصلی تجربیات مثبت و عدم لذت، نشاط و انگیزه، عدم نظارت مؤثر معلم بر فرآیند یادگیری، کاهش روابط اجتماعی، محدودیت در انجام فعالیت‌های ورزشی شخصی و موردعلاقه، عدم تحرک و فعالیت با شدت‌های مختلف و مشکلات روان‌شناختی ازجمله مضامین اصلی تجربیات منفی دانش‌آموزان از درس تربیت‌بدنی در دوران کرونا بود. نتیجه‌گیری: دست یافتن به تجربیات زیسته دانش‌آموزان در دورانی مانند بیماری کرونا باعث می‌شود راهکارهای جدید نظری و عملی مورد استفاده قرار گیرد تا با توجه به اهمیت فعالیت بدنی در زندگی روزمره فردی و اجتماعی، آموزش و یادگیری این درس، از پیش شکوفاتر ‌شود.fa_IR
dc.format.extent723
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectپدیدار شناسیfa_IR
dc.subjectتجارب زیستهfa_IR
dc.subjectتربیت‌بدنیfa_IR
dc.subjectکووید-19fa_IR
dc.subjectفیزیولوژی ورزشfa_IR
dc.titleواکاوی تجارب زیسته دانش‌آموزان از آموزش غیرحضوری درس تربیت‌بدنی در همه‌گیری کووید 19: مطالعه پدیدارشناسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد تربیت‌بدنی، گروه روانشناسی ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی ورزش، واحد سبزوار، دانشگاه آزاد اسلامی، سبزوار، ایرانfa_IR
dc.citation.volume29
dc.citation.issue11
dc.citation.spage424
dc.citation.epage435
nlai.contributor.orcid0009-0001-5716-8248


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد