• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علوم پزشکی رازی
    • دوره 29, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    واکاوی تجارب زیسته دانش‌آموزان از آموزش غیرحضوری درس تربیت‌بدنی در همه‌گیری کووید 19: مطالعه پدیدارشناسی

    (ندگان)پدیدآور
    شهابی کاسب, طیبههمبوشی, لاله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    723.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشي
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: با توجه به خصوصیت بیماری­زایی ویروس کرونا، اقدامات احتیاطی همه‌گیری به نام فاصله‌گذاری اجتماعی در بسیاری از ارتباطات ازجمله حضور دانش‌آموزان در مدرسه انجام شد که این امر از بسیاری جهات مشکلات فراوانی را برای دانش آموزان فراهم کرد. هدف از پژوهش حاضر  واکاوی تجارب زیسته دانش‌آموزان از آموزش غیرحضوری درس تربیت‌بدنی در همه‌گیری کووید 19 می‌باشد. روش کار: جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه دوم منطقه توحید شهر در شهرستان سبزوار تشکیل می‌دهند؛ که از بین این افراد از ۳۰ دانش‌آموز  بر اساس روش اشباع مقوله، مصاحبه انجام پذیرفت. جهت انجام تحلیل موضوعی، متن مصاحبه با شرکت کنندگان ضبط و توسط محققین نسخه‌برداری شد. مدت‌زمان مصاحبه با هر یک از شرکت کنندگان 30 تا 40 دقیقه در نظر گرفته شد. جهت تجزیه‌ و تحلیل کیفی از روش ۷ مرحله‌ای کلایزی استفاده شد. یافته‌ها: یافته‌های پژوهش حاضر نشان داد تسهیل یادگیری مهارت‌های حرکتی، آشنایی با مفاهیم و کاربردهای فضای مجازی، کاهش استرس ناشی از کرونا، عدم ترس از ارزیابی منفی، پایبندی و تعهد به ورزش و ترویج و اشاعه مفاهیم سلامت و بهداشت از مضامین اصلی تجربیات مثبت و عدم لذت، نشاط و انگیزه، عدم نظارت مؤثر معلم بر فرآیند یادگیری، کاهش روابط اجتماعی، محدودیت در انجام فعالیت‌های ورزشی شخصی و موردعلاقه، عدم تحرک و فعالیت با شدت‌های مختلف و مشکلات روان‌شناختی ازجمله مضامین اصلی تجربیات منفی دانش‌آموزان از درس تربیت‌بدنی در دوران کرونا بود. نتیجه‌گیری: دست یافتن به تجربیات زیسته دانش‌آموزان در دورانی مانند بیماری کرونا باعث می‌شود راهکارهای جدید نظری و عملی مورد استفاده قرار گیرد تا با توجه به اهمیت فعالیت بدنی در زندگی روزمره فردی و اجتماعی، آموزش و یادگیری این درس، از پیش شکوفاتر ‌شود.
    کلید واژگان
    آموزش مجازی
    پدیدار شناسی
    تجارب زیسته
    تربیت‌بدنی
    کووید-19
    فیزیولوژی ورزش

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2023-01-01
    1401-10-11
    ناشر
    دانشگاه علوم پزشکی ایران
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی، گروه روانشناسی ورزشی، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی، سبزوار، ایران
    گروه روان‌شناسی ورزش، واحد سبزوار، دانشگاه آزاد اسلامی، سبزوار، ایران

    شاپا
    2228-7043
    2228-7051
    URI
    http://rjms.iums.ac.ir/article-1-8084-fa.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1017767

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب