نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرشیدی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorموسی زاده, توکلfa_IR
dc.contributor.authorغفاری, عذراfa_IR
dc.date.accessioned1402-05-23T20:26:42Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-08-14T20:26:43Z
dc.date.available1402-05-23T20:26:42Zfa_IR
dc.date.available2023-08-14T20:26:43Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationرشیدی, سید محمد, موسی زاده, توکل, غفاری, عذرا. (1401). تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر مولفه‌های خود کارآمدی، انگیزش تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزان. مجله علوم پزشکی رازی, 30(1), 29-37.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7043
dc.identifier.issn2228-7051
dc.identifier.urihttp://rjms.iums.ac.ir/article-1-6723-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1017758
dc.description.abstractزمینه و هدف: امروزه اکثر روانشناسان به هر دو مؤلفه شناخت و انگیزش و نقش آنها در یادگیری توجه دارند. هدف از انجام تحقیق حاضر تعیین تاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر مولفه­های خود کارآمدی، انگیزش تحصیلی وسلامت روانی دانش آموزان بود. روش کار: تحقیق حاضر به صورت آزمایشی و با طرح پیش آزمون-پس آزمون انجام شد. برای انجام این تحقیق از بین دانش آموزان دختر سال اول (دوره دوم) دبیرستان­های شهرستان آستارا در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله ای ۴۶ نفر به عنوان نمونه انتخاب و به صورت تصادفی ساده به دو گروه 23 نفره (آزمایش و کنترل) تقسیم شدند. ابتدا پرسشنامه­های باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی (MSLQ)، انگیزش تحصیلی (AMS) و سلامت عمومی (GHQ 28) توسط آزمودنی­ها تکمیل شد. سپس آزمودنی­های گروه آزمایش هفته­ای دو جلسه و طی ۸ جلسه 90 دقیقه­ای تحت آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی طبق پیشینه تحت عنوان آموزش الکترونیک برای یادگیری مستقل و نظریه راهبردهای شناختی و فراشناختی (سیف، ۱۳۸۶) قرار گرفتند. یافته­ها: نتایج نشان داد که آموزش راهیردهای یادگیری خود تنظیمی بر خود کارآمدی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان اثر بخش است اما بر سلامت روانی آنها اثربخش نیست. نتیجه گیری: با توجه به نتایج استفاده از آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی جهت بالا بردن انگیزش تحصیلی و سلامت روانی دانش ­آموزان توصیه می­شود.fa_IR
dc.format.extent0
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofمجله علوم پزشکی رازیfa_IR
dc.relation.ispartofRazi Journal of Medical Sciencesen_US
dc.subjectخود تنظیمیfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectانگیزش تحصیلیfa_IR
dc.subjectسلامت روانیfa_IR
dc.subjectروانشناسی بالینیfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی (شناختی و فراشناختی) بر مولفه‌های خود کارآمدی، انگیزش تحصیلی و سلامت روانی دانش آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه روانشناسی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue1
dc.citation.spage29
dc.citation.epage37


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد