نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفیعی, علیfa_IR
dc.contributor.authorفخری نوش آبادی, علیfa_IR
dc.contributor.authorزیلوچی, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorموسوی, غلام عباسfa_IR
dc.contributor.authorرزاقی زارع بیدگلی, عاطفهfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-24T16:50:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-15T16:50:49Z
dc.date.available1402-04-24T16:50:48Zfa_IR
dc.date.available2023-07-15T16:50:49Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationشفیعی, علی, فخری نوش آبادی, علی, زیلوچی, محمدحسین, موسوی, غلام عباس, رزاقی زارع بیدگلی, عاطفه. (1401). ترجمان دانش در دانشگاه‌ علوم‌پزشکی کاشان؛ دیدگاه اعضای هیأت‌علمی. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 27(1), 859-867.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-4751-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1007842
dc.description.abstractسابقه و هدف: فاصله بین پژوهش و عمل، جزو یکی از چالش‌های مهمّ نظام سلامت به‌حساب می‌آید. یک پاسخ احتمالی به این چالش «ترجمان دانش» است. این تحقیق با هدف بررسی وضعیت ترجمان دانش در دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان در سال ۱۴۰1 طراحی و انجام شد. مواد و روش‌ها: این مطالعه مقطعی در سال 1401 روی یک نمونه 114 نفری از اعضای هیأت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان به‌روش نمونه‌گیری دردسترس انجام گرفت. ابزار پژوهش، پرسشنامه ترجمان دانش بود که توسط کمیته ترجمان دانش دانشگاه علوم‌پزشکی تهران طراحی و تأیید اعتبار شده بود. داده‌های جمع‌آوری‌شده ازطریق نرم‌افزار SPSS و با استفاده از آزمون‌های تی‌ تک‌نمونه‌ای، تی مستقل، تحلیل واریانس، یومن ویتنی و اندازه‌گیری مکرر مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفتند. نتایج: میانگین نمره کلّ ترجمان دانش، 0/54±2/73 و هریک از ابعاد نیازسنجی مخاطبان، تولید و کاربرد دانش به‌ترتیب 0/65±2/68، 0/59±2/82 و 0/57±2/67 به‌دست آمده است که اختلاف معناداری با حدّ متوسط 3 دارند. بُعد «کاربرد دانش» کمترین و بُعد «تولید دانش» بیشترین میانگین را به‌خود اختصاص دادند. همچنین بین میانگین امتیاز کلی ترجمان دانش و هریک از ابعاد آن با جنس، جایگاه شغلی، نوع گروه، سابقه خدمت، سطح تحصیلات، شرکت در کارگاه‌های آموزش ترجمان دانش و تعداد طرح پژوهشی اعضای هیأت‌علمی موردمطالعه اختلاف آماری معناداری وجود نداشت. نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد که وضعیت ترجمان دانش در دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان کمتر از سطح متوسط می‌باشد و تا سطح مطلوب فاصله دارد. بنابراین اقداماتی جهت تسهیل فرآیند ترجمان دانش در دانشگاه و بهبود شرایط آن ضروری می‌باشد.fa_IR
dc.format.extent299
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectترجمان دانشfa_IR
dc.subjectمدیریت دانشfa_IR
dc.subjectپژوهشfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleترجمان دانش در دانشگاه‌ علوم‌پزشکی کاشان؛ دیدگاه اعضای هیأت‌علمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه بهداشت عمومی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز تحقیقات تروما، دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم‌پزشکی کاشان، کاشان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue1
dc.citation.spage859
dc.citation.epage867


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد