نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقازیارتی, علیfa_IR
dc.contributor.authorعاشوری, محمدfa_IR
dc.contributor.authorنوروزی, قاسمfa_IR
dc.contributor.authorهالاهان, دانیل پیfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-24T16:42:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-15T16:42:05Z
dc.date.available1402-04-24T16:42:04Zfa_IR
dc.date.available2023-07-15T16:42:05Z
dc.date.issued2023-03-01en_US
dc.date.issued1401-12-10fa_IR
dc.identifier.citationآقازیارتی, علی, عاشوری, محمد, نوروزی, قاسم, هالاهان, دانیل پی. (1401). اثربخشی فرزندپروری ذهن‌آگاهانه بر تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کم‌شنوا. دوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيض, 27(1), 825-833.fa_IR
dc.identifier.issn1029-7855
dc.identifier.issn2008-9821
dc.identifier.urihttp://feyz.kaums.ac.ir/article-1-4744-fa.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1007838
dc.description.abstractسابقه و هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی فرزندپروری ذهن‌آگاهانه بر تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کم‌شنوا انجام شد. مواد و روش‌ها: روش پژوهش حاضر از نوع نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری بود. جامعه آماری شامل کلیه مادران دارای کودک کم‌شنوای 4 تا 6ساله شهر تهران در سال 1400 بود که به‌روش تصادفی ساده از بین مراکز و انجمن‌های ناشنوا و کم‌شنوا انتخاب شدند. حجم نمونه 30 نفر بود که به‌صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند و هر گروه 15 نفر بودند. گروه آزمایش در 10 جلسه 90دقیقه‌ای به‌صورت 3 جلسه در هفته در برنامه آموزش فرزندپروری ذهن‌آگاهانه شرکت کردند؛ درحالی‌که گروه کنترل در این برنامه شرکت نکرد. ابزارهای پژوهش، شامل پرسشنامه‌های تنظیم شناختی هیجان (گرانفسکی و همکاران، 2009) و تنظیم رفتاری هیجان (کرایج و گارنفسکی، 2019) بود. آزمودنی‌ها با استفاده از این پرسشنامه‌ها در مراحل پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده‌ها با استفاده از تحلیل واریانس و اندازه‌گیری مکرر تحلیل شدند. نتایج: نتایج نشان داد که برنامه فرزندپروری ذهن‌آگاهانه بر تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کم‌شنوا تأثیر معناداری داشت (0/05>P). نتیجه‌گیری: براساس یافته‌ها می‌توان نتیجه گرفت که برنامه فرزندپروری ذهن‌آگاهانه سبب بهبود تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کم‌شنوا می‌شود.fa_IR
dc.format.extent349
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم پزشکی کاشانfa_IR
dc.relation.ispartofدوماه نامه علمي ـ پژوهشي فيضfa_IR
dc.relation.ispartofFeyz Journal of Kashan University of Medical Sciencesen_US
dc.subjectفرزندپروری ذهن‌آگاهانهfa_IR
dc.subjectتنظیم هیجانfa_IR
dc.subjectکودکان کم‌شنواfa_IR
dc.subjectعمومىfa_IR
dc.titleاثربخشی فرزندپروری ذهن‌آگاهانه بر تنظیم شناختی و رفتاری هیجان مادران کودکان کم‌شنواfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشيfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی و آموزش افراد با نیازهای خاص، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی و آموزش افراد با نیازهای خاص، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی و آموزش افراد با نیازهای خاص، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه برنامه درسی و آموزش‌وپرورش ویژه، دانشگاه ویرجینیا، ایالات‌متحده آمریکاfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue1
dc.citation.spage825
dc.citation.epage833


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد