نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبهرامی, حسنfa_IR
dc.contributor.authorنادری, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorمقدس آهنگری, علی اصغرfa_IR
dc.contributor.authorقاسمی, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1402-04-20T19:19:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2023-07-11T19:19:04Z
dc.date.available1402-04-20T19:19:01Zfa_IR
dc.date.available2023-07-11T19:19:04Z
dc.date.issued2023-03-21en_US
dc.date.issued1402-01-01fa_IR
dc.date.submitted2022-03-14en_US
dc.date.submitted1400-12-23fa_IR
dc.identifier.citationبهرامی, حسن, نادری, علیرضا, مقدس آهنگری, علی اصغر, قاسمی, حسن. (1402). استفاده از استاتور پیش‌چرخش پروانه به منظور کاهش حرکت دورانی (رول) زیرسطحی و افزایش بازده پروانه. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 55(1), 7-7. doi: 10.22060/mej.2022.21210.7404fa_IR
dc.identifier.issn2008-6032
dc.identifier.issn2476-3446
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.21210.7404
dc.identifier.urihttps://mej.aut.ac.ir/article_4985.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005073
dc.description.abstractاستاتورهای پیش‌چرخش می‌توانند به عنوان یک ابزار برای بهبود عملکرد هیدرودینامیکی پروانه و کاهش گشتاور اضافی پروانه در زیرسطحی‌ها عمل کنند. این گشتاور اضافی در زیرسطحی‌ها با مقطع دایره‌ای می‌تواند باعث حرکت غلتشی (حرکت دورانی حول محور طولی) مضر شود. مهم‌ترین و تاثیرگذارترین پارامتر در طراحی این نوع از استاتورها طول کورد، فاصله استاتور تا پروانه و زاویه حمله استاتور است. در این مقاله به بررسی این پارامترها با استفاده از روش تاگوچی جهت استفاده از استاتور برای یک زیرسطحی برای کاهش حرکت دورانی حول محور طولی زیرسطحی (کاهش گشتاور اضافی پروانه) و افزایش بازدهی سیستم رانش با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی با کمک نرم افزار تجاری STAR-CCM+ پرداخته شده است. به منظور اعتبارسنجی محاسبات، نتایج شبیه‌سازی یک پروانه سریB با نتایج آزمایش تجربی مقایسه شده است، نتایج شبیه‌سازی با خطای کمتر از 10 درصد نسبت به داده های تجربی بدست آمده است. همچنین به منظور اطمینان از استقلال نتایج بدست آمده از شبکه‌بندی، از روش همگرایی شبکه (Grid Convergence Method) استفاده شده است. استاتور نهایی طراحی شده برای زیرسطحی در عین حال که گشتاور را 47/44 درصد نسبت به حالت بدون استاتور کاهش می‌دهد، بازدهی سیستم رانش را نیز 29/2 درصد بهبود داده است. همچنین استاتور طراحی شده باعث کاهش گردابه (ورتکس) نوک پره و هاب پروانه شده است.fa_IR
dc.format.extent1989
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی امیر کبیرfa_IR
dc.relation.ispartofمهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر)fa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.21210.7404
dc.subjectاستاتور پیش‌چرخشfa_IR
dc.subjectکاهش حرکت دورانی زیرسطحیfa_IR
dc.subjectضرایب هیدرودینامیکیfa_IR
dc.subjectکاهش گشتاور اضافی پروانهfa_IR
dc.subjectبازده سیستم رانشfa_IR
dc.subjectمهندسی و فن آوری دریاfa_IR
dc.titleاستفاده از استاتور پیش‌چرخش پروانه به منظور کاهش حرکت دورانی (رول) زیرسطحی و افزایش بازده پروانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه جامع امام حسین، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده مهندسی دریا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume55
dc.citation.issue1
dc.citation.spage7
dc.citation.epage7


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد