| dc.contributor.author | مویدی, محمد کاظم | fa_IR |
| dc.contributor.author | بیگدلو, فاطمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | صباغ زادگان, فرشاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1402-04-20T18:41:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2023-07-11T18:41:39Z | |
| dc.date.available | 1402-04-20T18:41:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2023-07-11T18:41:39Z | |
| dc.date.issued | 2023-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1401-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2021-12-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1400-09-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مویدی, محمد کاظم, بیگدلو, فاطمه, صباغ زادگان, فرشاد. (1401). اصلاح ناپایداری مدل رتبهکاسته معادلات نفوذ- جابجایی مبتنی بر تجزیه مود دینامیکی در اعداد رینولدز بالا با بهرهگیری از رویکرد لزجت گردابهای. مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر), 54(11), 2479-2498. doi: 10.22060/mej.2022.20801.7327 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-6032 | |
| dc.identifier.issn | 2476-3446 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20801.7327 | |
| dc.identifier.uri | https://mej.aut.ac.ir/article_4959.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1005056 | |
| dc.description.abstract | از آنجا که روشهای تحلیلی به دلیل دقت پایین و دامنه کاربرد محدود کمتر مورد استفاده قرار میگیرند و روشهای عددی نیز زمانبر و دارای محدودیتهای سختافزاری کامپیوتری به خصوص در مسائل ناپایا هستند، لذا محققان به توسعه مدلها و روشهای حل با سرعت و راندمان بالاتر روی آوردهاند. یکی از این الگوها، روش کاهش مرتبه است. روش رتبهکاسته یک الگو جایگزین برای شبیهسازی دینامیک جریان میباشد. مدلهای رتبهکاسته عمدتا بر مبنای محاسبه ساختارهای مؤثر سیستم دینامیکی توسعه مییابند. روش تجزیه مود دینامیکی یکی از روشهای محاسبه این ساختارهای اساسی میباشد. این پژوهش با استفاده از این الگو و با استفاده از اصول سیستمهای دینامیکی، معادله برگرز لزج به صورت یک سیستم دینامیکی رتبهکاسته تبدیل شدهاست. در صورت افزایش عدد رینولدز و کاهش اثرات ناشی از ترم لزج موجود در معادله حاکم، استهلاک لازم در سیستم برای پایدارسازی حل عددی کاسته میشود. همچنین به دلیل کامل نبودن مودهای فرض شده در مسئله و حذف اثر مودها با شماره بالاتر، این کاهش استهلاک بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. بنابراین با ایجاد یک اتلاف مصنوعی تحت عنوان لزجت گردابهای سعی در پایدارسازی سیستم میشود. در نهایت با مقایسه نتایج بدست آمده از مدل رتبهکاسته و نتایج شبیهسازی عددی مستقیم، دقت این مدل ثابت میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1391 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه صنعتی امیر کبیر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | مهندسی مکانیک امیرکبیر (امیرکبیر) | fa_IR |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22060/mej.2022.20801.7327 | |
| dc.subject | تجزیه مود دینامیکی | fa_IR |
| dc.subject | مدل رتبه کاسته | fa_IR |
| dc.subject | الگوی لزجت گردابهای | fa_IR |
| dc.subject | معادله برگرز لزج | fa_IR |
| dc.subject | جریانهای آشفته و مدلهای آن | fa_IR |
| dc.subject | دینامیک سیالات محاسباتی | fa_IR |
| dc.title | اصلاح ناپایداری مدل رتبهکاسته معادلات نفوذ- جابجایی مبتنی بر تجزیه مود دینامیکی در اعداد رینولدز بالا با بهرهگیری از رویکرد لزجت گردابهای | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | آزمایشگاه پژوهشی توربولانس دینامیک سیالات محاسباتی و احتراق، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه قـم | fa_IR |
| dc.contributor.department | آزمایشگاه پژوهشی اتمسفر زمین و علوم فضایی، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه قـم | fa_IR |
| dc.contributor.department | آزمایشگاه پژوهشی توربولانس دینامیک سیالات محاسباتی و احتراق، گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه قـم | fa_IR |
| dc.citation.volume | 54 | |
| dc.citation.issue | 11 | |
| dc.citation.spage | 2479 | |
| dc.citation.epage | 2498 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0003-4016-1557 | |